سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مشهد افتتاح شد؛

بخش میکروفلوئیدیک آزمایشگاه جامع تحقیقاتی شرق کشور

با حمایت انجمن پیشگیری سرطان نسترن بخش میکروفلوئیدیک آزمایشگاه جامع تحقیقاتی شرق کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، متولی زاده رییس اداره پشتیبانی و پایش فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بهره برداری از این پروژه اظهار کرد: دانش میکروفلوئیدی، به عنوان دانشی استراتژیک و کلیدی در دنیا شناخته می‌شود که دارای پتانسیل همکاری گسترده با رشته‌های مختلف پزشکی، دارویی، علوم پایه و مهندسی با کاربرد‌های تشخیص بیماری، آنالیز و تست‌های دارویی، مدلسازی و ارزیابی بیماری‌ها در خارج از بدن انسان و سنتز حامل‌های دارویی می‌باشد.
 
آزمایشگاه میکروفلوئیدی در مدت حدود ۹ ماه با جذب حمایت مادی و معنوی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بنیاد خیریه نسترن و نیز استقبال و حمایت معاونت پژوهش و فناوری وزارت بهداشت و با مدیریت و پیگیری دکتر علی موسوی شایق (عضو هیات علمی مرکز تحقیقات ارتوپدی) راه اندازی شد.
 
فعالیت‌های فعلی این آزمایشگاه در حال حاضر بر موضوعاتی از قبیل: طراحی و ساخت انواع عملگر‌های میکروفلوئیدیکی، طراحی کیت‌های آنالیز دارویی، ساخت بایوسنسور‌ها جهت تشخیص زودهنگام سرطان و نیز جداسازی سلول‌های مختلف از خون محیطی و مایعات بدن متمرکز شده است.
 
آزمایشگاه جامع تحقیقات با دارا بودن دستگاه‌های آزمایشگاهی LC/MS-MS، AFM، DLS، NMR، FE-SEM، Small animal Imaging، در حال حاضر در حال خدمت رسانی به اعضای هیات علمی دانشجویان و پژوهشگران سراسر کشور است.
 
روزانه در این مجموعه تعداد زیادی نمونه آزمایشگاهی به صورت حضوری و غیرحضوری پذیرش و پاسخ آزمون‌ها در اسرع وقت به متقاضیان ارسال می‌شود.
 

انتهای پیام// د. ف
 
 

پذیرش روزانه  تعداد زیادی نمونه آزمایشگاهی در آزمایشگاه جامع تحقیقاتی شرق کشور 

 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.