سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حماسه ۹ دی نماد بصیرت مردمی

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت حماسه ۹ دی بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت حماسه ۹ دی بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

انقلاب اسلامی انقلابی عاشورایی و برگرفته از مطالبات دینی، شعار‌های معنوی و شعور‌های متأثر از دینداری و دغدغه‌های اخلاقی، انقلابی است که با الهام از نهضت خونین حسینی و به رهبری حضرت امام خمینی (ره) آغاز شد و با همان مطالبات، شعار‌ها و شعور‌ها پیروز شد و استمرار پیدا کرد.

حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۹ دی سال ۸۸ یک بار دیگر خاستگاه عاشورایی و ماهیت معنوی انقلاب را یادآور شد و پس از ۳۰ سال به جهانیان و عوامل بی‌خرد و کم فهم دشمن و فتنه‌گران داخلی و خارجی ثابت کرد که هنوز هم انقلاب و مردم انقلابی، خون حسین، پیام حسین و مرام و راه حسین (ع) در بند بند وجود و لحظه لحظه عمر خویش حفظ کرده و هر لحظه که احساس وظیفه کنند با همان شور حسینی به میدان آمده و توطئه دشمن و فتنه فتنه گران را به خودشان بر می‌گردانند.

حماسه ۹ دی تجلی همدلی و بصیرت مردم ایران اسلامی در حمایت از ارزش‌های انقلابی و حماسه عاشورا بود و فرموده مقام معظم رهبری یکی از خصوصیاتی که در حادثه ۹ دی هست که باز آن را کاملاً به حوادث انقلاب نزدیک میکند، مسئله عاشوراست. یعنی در حوادث اول انقلاب هم محرّم پیش آمد و امام آن نکته عظیمِ عجیبِ تاریخی را بیان کردند: ماهی که خون بر شمشیر پیروز است.

حماسه ۹ دی تمام محاسبات دشمن را به هم ریخت، دشمن در جریان انتخابات دهم ریاست جمهوری با استفاده از بغض، کینه و بی بصیرتی برخی عوامل داخلی تمام عِدّه و عُده خود را جمع کرد و با عقبه‌ای بسیار حساب شده و برنامه ریزی شده وارد صحنه شد تا نقشه‌های شوم خود را عملی کند. اما سیل خروشان مردم آنان را زمین گیر ساخت و اقتدار و محبوبیت نظام اسلامی بار دیگر را به رُخ جهانیان کشید.

۹ دی یکی از تاریخی‌ترین روز‌های حماسی ایران محسوب می‌شود که در این روز مردم ایران اسلامی ثابت کردند تا چه اندازه به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی پایبند هستند.

در این روز مهم تاریخی مردم با بصیرت و انقلابی کشور عزیزمان ایران اسلامی در حرکتی خودجوش به خیابان‌ها آمدند تا ضمن اعلام برائت از فتنه‌گران، حمایت خود از ولایت فقیه و آرمان‌های انقلاب و اسلام را اعلام کنند.

حماسه ۹ دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آن‌ها بایستد در برابر تمام دنیای آن‌ها خواهند ایستاد.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای حماسه ۹ دی و با تأکید بر اینکه این روز تاریخی روز نمایش بصیرت انقلابی مردم بود، متذکر شد: در این روز مردم با حضور آگاهانه و هدفمند خود پیام روشن و قاطع خویش را با صدای رسا اعلام کردند که در جبهه فرهنگی نیز همچون سال‌های دفاع مقدس، مقتدارنه، آگاهانه و با تجهیز سلاح ایمان، علم و بصیرت با محوریت ولایت فقیه از آمان‌ها و اصول اسلام عزیز و انقلاب اسلامی حراست کرده و این مسیر پر افتخار را تا فتح قله‌های فرهنگی و علمی جهان ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/ م

بیانیه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت حماسه ۹ دی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.