سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی عوامل نابود کننده زندگی زناشویی

چهارمین کارگاه آموزشی با حضور مشاورین و مسئولان پلیس کرمان با موضوع محبت، صمیمیت و تعهد در ازدواج برگزار شد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،دکتر نوذر نخعی، استاد دانشگاه در کارگاه آموزشی زوجین گفت: رضایت جنسی و رضایت زناشویی یک رابطه دوطرفه است که بایستی به آن اهمیت داد.

وی گفت :یکی از دلایل اختلافات و مشکل در زندگی زوجین را تغییر ذائقه جنسی جوانان به دلیل مشاهده فیلم‌های پورن است که باعث انتظارات و توقعات غیر منطقی و به دنبال آن ایجاد مشکل در روابط می‌شود.

دکتر نخعی سردی عاطفی و فرد گرایی را یکی دیگر از دلایل جدایی و اختلاف دانست و تصریح کرد: روابط جنسی در آقایان و روابط عاطفی جنسی در خانم‌ها اهمیت دارد.

وی در ادامه ازدواج در سن پایین، اعتیاد، اختلالات روانی، عدم آموزش مهارت‌های زندگی، عوامل اجتماعی کلان و... را از دیگر عوامل انحطاط و نابودی زندگی زوجین عنوان کرد.

این استاد دانشگاه شکر گزاری در زندگی را مهم دانست و تصریح کرد: مثلث عشق، تعهد و صمیمیت  که اگر هرسه وجود داشته باشند زندگی زناشویی خوب است.

وی گفت: در کنار ۵نیاز آدمی دو مولفه اصلی تربیت و طبیعت برای رشد ما وجود دارد.

پروفسور نخعی افزود: انسان به ۵ نیاز از جمله به بقا،  عشق و احساس تعلق،  قدرت موفقیت و ارزشمندی  به آزادی و خودمختاری  تفریح لبخند و سرگرمی نیاز دارد.

وی بیان کرد، اما موردی که در زندگی زناشویی می‌تواند زمینه ساز مشکل شود کنترل گری  است.

وی تاکید کرد: هفت عادت مخرب را در زندگی زناشویی از جمله انتقاد کردن، عیب جویی کردن، گلایه کردن، نق زدن، تهدید کردن، تنبیه کردن و دادن حق حساب کنار بگذاریم.

پروفسور نخعی تصریح کرد: در کنار هفت عادت مخرب هفت رفتار مهرورزانه از جمله حمایت کردن، تشویق کردن، گوش کردن، پذیرفتن، اعتماد کردن، احترام گذاشتن و گفتگو بر سر اختلافات بایستی وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: در روابط تنها فردی که می‌توانیم رفتارش را کنترل کنیم خودمان هستیم.

وی افزود: چهار رفتار منفی از جمله انتقاد، تحقیر، اهانت کناره گیری، سکوت یعنی نداشتن واکنش عاطفی مانند چهار اسب سرکش زندگی زوجین را به ورطه نابودی می‌کشاند.

انتهای پیام/ ی

زوجین زندگی خود را با محبت، تعهد و صمیمیت آمیخته کنند

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.