سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین بار در کشور؛

استفاده از سامانه نوین پایش پرتابل آنلاین در عسلویه

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از اجرای سامانه نوین پایش پرتابل آنلاین (آب و پساب) برای اولین بار در کشور در عسلویه استان بوشهر خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرهاد قلی‌نژاد  بیان کرد: شهرستان عسلویه میزبان خیل عظیم صنایع نفت, گاز و پتروشیمی است و واحدهای مختلف آلاینده در این منطقه فعالیت دارند.

وی افزود: اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر به منظور سنجش, شناسایی منابع نشر آلاینده محیطی, حفاظت از اکوسیستم تالابی و دریاها سامانه پایش کیفی پرتابل آنلاین آب و پساب  را برای نصب در این منطقه خریداری کرده است.

مدیرکل محفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به کارایی این سامانه برای آب‌های شور، لب‌شور و شیرین، بیان کرد: این سامانه مطابق با دستور العمل استاندارد ملی پایش لحظه‌ای، خریداری شده است.

وی با اشاره به قابلیت این سامانه برای ثبت موقعیت مکانی و ارسال همه داده‌ها به صورت آنلاین به مراجع مربوط، ادامه داد: این سامانه به‌زودی در خروجی صنایع و آب‌های محیطی نصب و ارزیابی‌های لازم در خصوص میزان آلایندگی و کیفیت سنجی آب‌های محیطی صورت خواهد گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: استفاده چند منظوره حسگرهای آنلاین برای سنجش کیفی و کمی آلاینده‌ها در منابع خروجی پساب واحدهای صنعتی و یا محیطی به صورت شور، لب شور و یا شیرین از دیگر ویژگی‌های این سامانه  است.

انتهای پیام/م

سامانه پایش پرتابل آنلاین آب و پساب در عسلویه اجرا شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.