سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی:

تشکیل مرکز قرآن کریم یک فرصت است/آستان قدس رضوی در عرصه فرهنگی و معنوی شعاعی به‌گستردگی جهان دارد

اولین جلسه مشورتی نخبگان و فعالان قرآنی مشهد با مدیران و معاونان سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی ظهر شنبه هشتم دیماه، در سالن همایش ساختمان عالم آل محمد (ص) برگزار شد.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، حجت الاسلام والمسلمین محسن هاشمی بذرگری معاون فرهنگی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در جمع نخبگان و فعالان قرآنی مشهد گفت: تشکیل مرکز قرآن کریم ذیل سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی یک فرصت است که نگاه ماموریتی این آستان را، در عرصه قرآنی در گسترده‌ترین ابعاد خود به جهان اسلام تسری می‌دهد.
 
وی با گرامیداشت حماسه ۹ دی و تقدیر از فعالیت‌های ارزنده مرکز قرآن کریم آستان قدس در طول این مدت کوتاه تصریح کرد: به حمدالله نکات خیلی خوبی در این جلسه مطرح شد و واقعیت این است که این همفکری نخبگانی بویژه در حوزه قرآن نیاز است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به بند چهار منشور هفتگانه ظرفیت فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی در عرصه فرهنگی و معنوی شعاعی به‌گستردگی جهان دارد و محدود به یک استان و یا ایران اسلامی نیست.
 
حجت الاسلام والمسلمین هاشمی افزود: زائران حضرت رضا (ع) کم‏‌ و بیش از سراسر دنیا و به‏‌خصوص از کشور‌های منطقه به عتبه‏‌بوسی این آستان مقدس می‏‌آیند، ازاین‏‌جهت ظرفیت فرهنگی و معنوی آستان مقدس رضوی کم‌‏اهمیت نیست. برنامه‌‏ریزی برای‏ محقق کردن همه امکانات این ظرفیت و به منصه ظهور رساندن همه توان‏ها در این ‏‌زمینه، وظیفه دیگری است که بر دوش تولیت جدید آستان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در این زمینه با کمکی که از عرصه‌های مختلف می‌شود گرفت می‌توان یک طرح و برنامه خوب در انداخت و این مسئله همت جامعه قرآنی بویژه نخبگان را می‌طلبد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: به زعم تولیت ماموریت اصلی همه ما در مجموعه آستان قدس رضوی نوعی مأموریت فرهنگی است. افتتاح پروژه‌های فرهنگی اخیر در تهران و مشهد نمونه بارز نگاه ایشان به توسعه فرهنگ اصیل با شاخص فرهنگی استاندارد است.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی افزود: همچنین نگاه تولیت به موضوع وقف و سایر موضوعات یک فرصت است و ماباید حداکثر استفاده از این فرصت‌ها را ببریم؛ لذا طرح ها، فرصت‌ها و آسیب‌ها باید در قالب یک نگاه راهبردی کانالیزه شوند.

وی تصریح کرد: تشکیل مرکز قرآن کریم ذیل سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی یک فرصت است که نگاه ماموریتی این آستان را، در عرصه قرآنی در گسترده‌ترین ابعاد خود به جهان اسلام تسری می‌دهد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: امروز دغدغه‌های خانواده‌ها در حوزه کودکان، با توجه به بحث‌های اخیر فرهنگی نظیر سند ۲۰۳۰ بسیار بیشتر شده است و ما باید بتوانیم این دل نگرانی‌ها را با گسترش شبکه‌های فرهنگی سالم و استاندارد نظیر مهدالرضا مرتفع کنیم هرچند تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی پیرامون حمایت از جامعه قرآنی افزود: در حال حاضر بسته‌های ویژه توانیابان با مشارکت بخش‌های مختلف در داخل و خارج از آستان طراحی و در حال تکمیل است و مراحل ابتدایی این قصه در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: تسهیل گری، رفع موانع و ریل گذاری با توجه به مأموریت‌های محوله از سوی مقام معظم رهبری به تولیت، وظیفه آستان قدس است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: یکی از پدیده‌های نو ظهور در حوزه تولیت جدید بحث خادمیاری است و در این حوزه بر بهره گیری از ظرفیت خادمیاران بسیار تأید شده است.

هاشمی بذرگری افزود: یکی از کانون‌های مهم ما در حوزه کانون‌های ۱۵ گانه خادمیاری، کانون خادمیاری قرآنی است.

وی با تأکید بر بهره گیری از ظرفیت تشکل‌های قرآنی تصریح کرد: ما به عنوان آستان قدس حق تصدی گری نداریم. در این بین آستان قدس رضوی باید با ایفای نقش مؤثر ستادی با بهره گیری از بازو‌های توانمند خود در صفوف نظیر مؤسسات و تشکل‌های قرآنی و با تأکید بر ارائه خدمات متقابل بیش از پیش بر توان قرآنی آستان در عرصه‌های مختلف ملی و بین المللی بیفزاید.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

آستان قدس رضوی محدود به یک استان و یا ایران اسلامی نیست

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.