سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پلمپ ۲ مرکز غیر مجاز خدمات درمانی در آبادان

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: واحد نظارت بر درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان ۲ مرکز غیر مجاز ارائه‌دهنده خدمات درمانی در آبادان را شناسایی و پلمب کرد.

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ،حجت‌اله جانبی، معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در پی بازدید‌های میدانی کارشناسان نظارت بر درمان دانشکده و گزارشات مردمی، ۲ مرکز که توسط افراد غیر پزشک و فاقد صلاحیت راه‌اندازی شده بودند و به انجام لیزر درمانی و سایر اعمال زیبایی و دخالت در کار‌های تخصصی پزشکی مبادرت می‌ورزیدند، شناسایی و پس از طی مراحل قانونی پلمپ و پرونده آن‌ها برای برخورد قانونی با همکاری واحد حقوقی دانشکده به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، استفاده از هر گونه تجهیزات و دستگاه‌های درمانی بدون اخذ مجوز‌های قانونی ممنوع بوده و هیچ شخصی نمی‌تواند بدون داشتن تخصص و اخذ مجوز‌های مربوطه از این دستگاه‌ها برای درمان بیماران استفاده کند.

جانبی به شهروندان توصیه کرد اقداماتی مانند لیزر درمانی و سایر درمان‌های مرتبط با پوست و مو را در مراکز پزشکی دارای مجوز از دانشکده علوم پزشکی انجام دهند و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مراکز غیر مجاز، موضوع را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع داده و یا به صورت حضوری موارد را به کارشناسان نظارت بر درمان دانشکده گزارش کنند تا با متخلفین برخورد قانونی صورت گیرد.

از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا کنون ۸ مرکز در حوزه فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان به دلیل مداخله در امور پزشکی شناسایی و پلمپ شده‌اند.

انتهای پیام/ د

پلمپ دو مرکز غیرمجاز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.