سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

حماسه ۹ دی، مرهون راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب/ ایستادگی ملت در مقابل حرکت‌های تارعنکبوتی دشمن

حجت الاسلام نوروزی گفت: مهم‌ترین اقدام رهبری در حماسه ۹ دی در امتداد ولایت نظری و ائمه اطهار (ع)، آگاهی بخشی به مردم بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد نوروزی مدرس حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حماسه بزرگ ۹ دی گفت: حماسه ۹ دی در سیر تحولات پس از انقلاب اسلامی روزی ماندگار، حماسه‌ای جاویدان و به تعبیر قرآن کریم یکی از مصادیق ایام الله است.

وی افزود: پس از انتخابات ۸۸ عده‌ای که پیروز انتخابات نبودند با ادعای تقلب در انتخابات تلاش کردند با نادیده گرفتن قانون، و اغتشاش در جامعه، نظام اسلامی را به چالش کشیده و یک نافرمانی مدنی را در نظام اسلامی رقم بزنند، در حالی که قوانین هر جامعه معیار‌های لازم و مناسبی است که هر گاه فرد یا گروهی احساس می‌کند حقش پایمال شده می‌تواند از طریق این معیارها احقاق حق کند.

این مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: تمام مراحل شکل‌گیری و دستاورد‌های حماسه ۹ دی مرهون راهنمایی‌های مقام معظم رهبری بود؛ ایشان پس از اعتراضاتی که مدعیان تقلب داشتند در ابتدا تلاش کردند با تذکر به رهبران این جریان حادثه را کنترل و مدیریت کنند، اما هنگامی که آنان حاضر به تمکین نشدند مهم‌ترین اقدام رهبری نظام در امتداد ولایت نظری و ائمه اطهار (ع)، آگاهی بخشی به مردم بود که باعث شد مردم با توجه به اعتقادی که به نظام اسلامی داشتند به آن گوش جان بسپارند.

حجت الاسلام والمسلمین نوروزی گفت: پس از اتمام حجت‌های مکرر مقام معظم رهبری این بدنه اجتماعی نظام اسلامی بود که در جهت لبیک به نظام ولایی و ولایت فقیه، ولایت مداری خود را ثابت کرده و این حماسه بزرگ را خلق کردند.

مهم‌ترین زمینه‌های ظهور حماسه ۹ دی

حجت الاسلام والمسلمین نوروزی بیان کرد: زمینه‌ها و عواملی دست به دست هم داد و حماسه ۹ دی را بعد از گذشت حدود ۸ ماه از انتخابات ۸۸ به مرحله ظهور رساند، یکی از این عوامل این است که این جریان برانداز تلاش کرد تا به اصول و مبانی فکری حاکم بر نظام جامعه هتک حرمت کند و به طور مشخص یکی از مصادیق این هتک حرمت را می‌توان ستیز باعاشورا و در روز عاشورا دانست.

این مدرس حوزه و دانشگاه اظهار کرد: یکی دیگر از عوامل، قانون شکنی و سلب امنیت از جامعه بود که چندین ماه ادامه داشت و اغتشاشاتی که از سوی این افراد در جامعه و در تجاوز اموال عمومی به وقوع پیوست.

وی افزود: مهم‌ترین زمینه ظهور حماسه ۹ دی دنیا طلبی و مسائل دنیوی بود که عده‌ای را وسوسه کرد تا علیه نظام اسلامی حرکت کنند؛ یک سوی این اندیشه در داخل جامعه و عقبه فکری و پشتیبانی آن در ارتجاع منطقه و قدرت‌های مستکبر خارج از کشور بود.

حجت الاسلام والمسلمین نوروزی گفت: در واقع حماسه ۹ دی ظهور پیوستگی جمهوریت و اسلامیت به مثابه ۲ بال نظام اسلامی بود و هنگامی که مردم احساس کردند آموزه‌های دینی توسط عده‌ای هتاک در معرض خطر قرار گرفته است وارد صحنه شده و حماسه ۹ دی را خلق کردند.

دستاورد‌های بزرگ حماسه ۹ دی

این مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: این حماسه حاوی دستاورد‌هایی در عرصه داخلی و بین‌المللی بود؛ در عرصه داخلی نشان داد که نظام اسلامی بعد از گذشت چند دهه از پیروزی انقلاب اسلامی اولا از مشروعیت لازم برخوردار است ثانیا دارای اقتداری است که می‌تواند این حرکت‌های تار عنکبوتی را با مشارکت مردم مدیریت کرده و نظام را از فتنه عبور دهد.

وی افزود: این احساس مسئولیت و سرمایه اجتماعی مردم بود که وقتی احساس کردند نظام اسلامی در معرض خطر توسط دشمنان نظام است به صحنه ورود کرده و با این حضور میلیونی بصیرت خود را به رخ جهان کشیدند؛ این نشان دهنده تجسم ولایت فقیه در گستره جامعه بود و نشان داد تلاش مستمر دشمنان در جهت جدا کردن مردم از رهبری نظام اسلامی راه به جایی نبرده و دشمن در این زمینه ناکام است.

حجت الاسلام والمسلمین نوروزی گفت: دستاورد‌های این حماسه در حوزه بین المللی این است که دشمنی نظام سلطه را به همراه برملا شدن جریان خط نفاق در داخل کشور بسیار واضح و آشکار نشان داد.

این مدرس حوزه و دانشگاه اظهار کرد: دستاورد این حماسه در عرصه منطقه، نشان دادن اقتدار نظام اسلامی به کشور‌های منطقه و جهان بود و اینکه نظام اسلامی دارای قدرت عظیم و مبتنی بر خواست مردم است و بیدی نیست که با این باد‌ها بلرزد؛ همچنین به ملت‌های مسلمان نشان داد که حفظ استقلال و بیداری اسلامی دستاورد مهم انقلاب اسلامی است که مردم با تمام تلاش خود آن را حفظ خواهند کرد و حتی اگر در این زمینه با نابه سامانی‌هایی مواجه باشند به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آیند.

انتهای پیام/

برچسب ها: 9 دی ، اخبار دانشگاهی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.