سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی:

یادآوری فتنه ۸۸ برای عبرت‌گیری و عدم تکرار آن نیاز است/خاصیت فتنه ایجاد شک و شبهه در دل مردم است

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عده‌ای می‌گویند از فتنه ۸۸، ۹ سال گذشته و یادآوری آن باعث ایجاد اختلاف و کینه است.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در مراسم گرامیداشت حماسه مردمی ۹ دی در مشهد گفت: اگر از وقایع گذشته عبرت نگیریم چه بسا دوباره آن‌ها را تکرار کنیم، ما باید عوامل فتنه را بشناسیم.

وی تصریح کرد: عده‌ای می‌گویند از فتنه ۸۸، ۹ سال گذشته و یادآوری آن باعث ایجاد اختلاف و کینه است، اما مرور تاریخ مهم است و یادآوری فتنه ۸۸ برای عبرت‌گیری و عدم تکرار آن نیاز است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما نیز می‌گوییم نگاه باید به آینده باشد، اما با در نظر گرفتن تجربیات گذشته، این وقایع نقطه عطفی در تاریخ کشور است، فتنه ۸۸ حداقل هشت ماه کشور را درگیر آشوب کرد، اما فجایعی ازجمله تخریب اموال عمومی و تعرض به افرادی که ظاهر متدین داشتند باعث شد تحولی در دل مردم ایجاد شود و در ۹ دی به خیابان‌ها بیایند و به ماجرا خاتمه دهند.

حسینی افزود: برخی از عوامل فتنه متاسفانه امروز مدعی شدند و در کشور مسؤولیت گرفتند و طلبکار هم هستند، بدیهی است که این افراد ارادت به نظام و تمکین به قانون ندارند.

وی تصریح کرد: از سال ۸۴ که با روی کارآمدن نیرو‌های جوان‌تر و انقلابی تحول در کشور ایجاد شد و جهش علمی در همه حوزه‌ها رخ داد، به محرومان کمک شد، شور و نشاطی در جامعه ایجاد شد و در حوزه سیاست خارجی نیز به اقتدار رسیدیم، عده‌ای سعی کردند در ۸۸ این جریان رو به جلو را متوقف کنند و کشور را درگیر جنگ داخلی سازند تا به اهداف‌شان در منطقه برسند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دشمن سعی داشت تجربه انقلاب رنگی خود را که در کشور‌هایی مثل قرقیزستان، گرجستان و اوکراین اجرایی کرده بود در ایران نیز به کار گیرد، ویژگی‌های مشترک این توطئه فعالیت سفارتخانه‌های غربی در کشور هدف، رنگ مشترک برای تهییج افراد و کشاندن مردم به خیابان‌ها به بهانه انتخابات بود.
 
حسینی افزود: علاوه بر این، عوامل خود را از کسانی که زمانی در کشور مسئول بودند انتخاب کردند و از مدت‌ها قبل گفتند قرار است تقلب شود، قبل از اتمام شمارش آرا نیز اعلام پیروزی کردند و بعد از آن از مردم خواستند در خیابان‌ها بریزند، اما حواسشان نبود ایران مثل سه کشور دیگر نیست و مردم ما تحلیل درست دارند و به اعتقادات و باور‌ها و رهبر خودشان پایبند هستند.

وی تصریح کرد: خاصیت فتنه این است که ابتدا فضای غبارآلود و شک برانگیزی را در دل مردم ایجاد می‌کند و آن‌ها را به وسط میدان می‌کشد، اما بعد از فرمایشات رهبری برای صیانت از رأی مردم و اعمال فجیع فتنه‌گران که اوج خباثت‌شان در روز عاشورا آشکار شد، مردم عادی متوجه شدند که شعار‌های این‌ها شعار مردم نیست و قصد براندازی نظام رادارند بنابراین راه‌شان را جدا کردند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بعد از این اتفاقات با اینکه نظام با این افراد با رأفت برخورد کرد، اما مردم عصبانی شدند و در بعضی از شهر‌ها از هفتم دی ماه علیه این‌ها راهپیمایی کردند تا در ۹ دی حماسه به آن بزرگی را رقم زدند.

حسینی افزود: بعضی از آن افراد که آن زمان در فتنه دخیل بودند و برای تحریم کشور بهانه دست غربی‌ها دادند، اکنون نیز قصد تضعیف نهاد‌هایی را دارند که در آن زمان مردم را آگاه کردند.

در جمهوری اسلامی رأفت وجود دارد

وی تصریح کرد: برخورد نظام اسلامی با این افراد با دیگر کشور‌ها فرق دارد، در ترکیه بعد از یک شب کودتا هزاران نفر بازداشت شدند، اما در جمهوری اسلامی رأفت وجود دارد و حتی برخورد با فتنه‌گران یک سال و نیم بعد از وقایع فتنه ۸۸ و بخاطر نقشه دوباره این‌ها برای راه انداختن بهار ایرانی و ایجاد شورش دوباره صورت گرفت.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در آن زمان شورای عالی امنیت ملی تشکیل جلسه داد و تصمیم به حصر گرفت، لذا اصلا کار به دستگاه قضا نرسید و اکنون اگر شورای عالی امنیت ملی بخواهد تغییر نظر دهد دستگاه قضا وارد عمل می‌شود و حتما حکم شدیدتری در انتظار فتنه‌گران خواهد بود.

حسینی افزود: در کشور اسلامی مسئولان نباید برای وابستگان خود ایجاد امتیاز کنند و در این زمینه باید از رهبری الگو بگیرند، اینکه مردم با مطالبه‌گری باعث استعفای داماد آقای روحانی از سمتی که گرفته بود شدند نشان از بیداری جامعه دارد.

وی تصریح کرد: مردم باید درست تحلیل و مطالبه کنند، چه بسا عده‌ای عمدی کم‌کاری می‌کنند تا نارضایتی بوجود بیاورند، مردم باید هوشیار باشند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دولت نهم و دهم خدمات گسترده‌ای صورت گرفت که مخصوصا بعد از دولت یازدهم مردم متوجه آن خدمات شدند، اما متاسفانه آقای احمدی‌نژاد در برهه‌ای آنطور که انتظار داشتیم مثل یک سرباز ولایت ظاهر نشد و هم به خودش و هم به مدیرانی که واقعا خدمت می‌کردند آسیب زد و بهانه دست کسانی داد تا تمام آن دوران را زیر سوال ببرند.
 
انتهای پیام//ج.ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.