سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی کاهش تاثیر سموم روی آفت‌ها

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از کاهش تاثیر سموم روی افت گیاهان به دلیل بالا بودن PH آب خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  محمد قاسمی نژاد، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بررسی‌ها نشان داده اند که PH بالای آبی که به منظور محلول پاشی و پر کردن تانکر‌ها استفاده می‌شود نیز موجب شکسته شدن فرمولاسیون سموم و کود‌های مورد استفاده و کاهش تأثیر آن‌ها بر روی آفت و گیاهان می‌شود.

وی ادامه داد: در PH‌های بالاتر از ۷ (آب‌های قلیایی) تأثیر بسیاری از سموم روی آفت کاهش پیدا می‌کند، همچنین در PH‌های بالاتر از ۸، سم و کود به سرعت توسط آب تجزیه می‌شود.

قاسمی نژاد بیان داشت: برخی آفت کش‌ها و کود‌ها به محض اضافه شدن به آب و خاک دارای PH بسیار بالا، به سرعت تجزیه می‌شوند در این شرایط، حتی قبل از شروع محلول پاشی، سم کُشنده و کود با کیفیت به یک ماده بی اثر تبدیل می‌شوند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد: بهتربن روش برای تشخیص PH خاک و آب استفاده از کاغذ تورنسل است که بسیار به صرفه و دارای روشی آسان جهت استفاده کشاورزان است.

قاسمی نژاد افزود: در این روش کشاورز کاغذ تورنسل را درون محلول قرار داده و پس از تغییر رنگ، آن را با اشل مقایسه می‌کند و پس از آن از تعدیل کننده PH استفاده می‌کند.

انتهای پیام/م

تنظیم اسیدیته روش مهم در استفاده از کود و سم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.