سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۲۶ درصدی مصرف گاز در مهاباد

رییس شرکت گاز مهاباد گفت: استفاده بهینه از گاز توسط شهروندان طی سال جاری میزان گاز مصرفی در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، جلال شمس برهان رییس شرکت گاز مهاباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ میلیون و ۴۹۶ هزار مترمکعب گاز در این شهرستان مصرف شده که نسبت به سال گذشته بیش از ۳۵ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

وی ادامه داد: کاهش مصرف گاز در این شهرستان در حالی اتفاق می‌افتد که در سال جاری ۲ هزار و ۸۲۵ اشتراک جدید گاز به جمع مشترکان این شهرستان اضافه شده است.

شمس برهان اضافه کرد: با افزایش این تعداد، شمار مشترکان گاز در این شهرستان به ۶۵ هزار و ۶۲۹ مشترک رسیده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۵۳ درصد مناطق روستایی شامل هشت هزار و ۲۰۰ مشترک و ۹۹ درصد مناطق شهری شامل ۵۷ هزار مشترک از نعمت گاز برخوردار هستند.

رییس شرکت گاز مهاباد همچنین با توجه به در پیش بودن فصل سرما برای استفاده صحیح از وسایل گرمازا از شهروندان خواست تا توصیه‌های این شرکت را برای کاهش مصرف و جلوگیری از حوادث ناشی از استفاده نادرست از گاز رعایت کنند.

وی بر استفاده از پنجره‌های دو جداره در منازل و ادارات تاکید کرد و گفت: استفاده از پنجره‌های دوجداره تا ۴۰ درصد مصرف گاز را کاهش می‌دهد.

شمس برهان اضافه کرد: استفاده از پرده‌های ضخیم، خاموش کردن بخاری و وسایل گرمازا در اتاق‌های غیرنشیمن و تنظیم درجه حرارت پکیج به دمای رفاه (۱۸ تا ۲۱ درجه) نیز می‌تواند نقش زیادی در کاهش مصرف گاز داشته باشد.

وی همچنین از شهروندان خواست تا در موقع سرما، در منزل لباس‌های گرم و ضخیم پوشیده و درجه حرارت بخاری را پایین آورده و در موقع رفتن به مسافرت، وسایل گرمازا را خاموش کنند.

شمس برهان گفت: عایق کاری پکیج با استفاده از پشم شیشه، تنظیم موتورخانه روی دمای ۵۰ درجه، استفاده نکردن از شومینه‌های دیواری به دلیل بازده حرارتی کم و مصرف بالا نیز می‌تواند در کاهش مصرف انرژی مفید باشد.

وی بیان کرد: در بحث ایمنی و استفاده صحیح از وسایل گرمازانیز بر باز بودن لوله‌های دودکش بخاری و کنترل همیشگی آن باید بسیار دقت کرد، زیرا بسیاری از گاز گرفتگی‌ها مربوط به عدم نصب مناسب و اصولی دودکش‌ها است.

شمن برهان ضمن تاکید بر استفاده نکردن از بخاری‌های بدون دودکش در محیط‌های مسکونی بسته، گفت: آبی نبودن شعله بخاری، رطوبت زیاد اطاق و نامطبوع بودن فضای منزل نشانه خطر است و باید در این گونه مواقع ارتفاع دودکش و مسیر آنرا کنترل کرده یا از افراد مطلع و کارشناس و یا تماس با ۱۹۴ در این خصوص درخواست راهنمایی و کمک کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/ج

مصرف گاز در شهرستان مهاباد ۲۶ درصد کاهش یافت

برچسب ها: گاز ، شرکت ملی نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.