سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد گزارش می دهد؛

خروش ملت ایران در دفاع از نظام جمهوری اسلامی/بصیرت که نباشد حسین (ع) به مسلخ کربلا کشانده می شود

۹ دی نماد حماسه مجاهدت و آرمانگرایی آحاد جامعه اسلامی و معجزه اهل بیت علیهم السلام در روند جاری انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، پس از برگزاری انتخابات دوره‌ی دهم ریاست جمهوری، عدم پذیرش آرای واقعی مردم توسط برخی از کاندیدا‌های ریاست جمهوری با فریب افکار عمومی توسط رسانه‌های معاند همراه شد که برخی طرفداران متعصب و ناآگاه اغتشاش چند ماهه‌ای را در کشور از خرداد ماه ۱۳۸۸ بصورت هماهنگ در کشور آغاز کردند.
 

این اغتشاشات با آتش زدن مساجد، پایگاه‌های بسیج، اموال عمومی، بانک‌های دولتی و خصوصی همراه بود که در نهایت با توهین به مقدسات اسلام در تاریخ ۶ دی ماه، روز عاشورای حسینی ارازل و اوباش پرچم‌های عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را به آتش کشیدند که این عمل موجب برانگیختن خشم دلسوختگان عزادار حسینی بر سرکوب اغتشاشات شد تا مشت محکمی بر دهان معاندان ولایت اهل بیت (ع) زنند.

مردم سراسر کشور در تاریخ ۸ و ۹ دی ماه با حضور میلیونی خود در صحنه برای حمایت از اسلام و ولایت اهل بیت (ع) به خیابان‌ها آمدند و طرح دشمن را با شکست مواجه کردند.

طرح دشمن ؛ براندازی انقلاب

سید جلال امینی کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  در بحث تحلیل فتنه ۸۸ می‌گوید: فتنه ۸۸ بر دو محور مدیریت و مجریان تقسیم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت فتنه به ۴ دسته تقسیم می‌شود، بیان می کند: دسته اول آمریکا، انگلیس و غرب با حمایت‌های ملی و رسانه ای، دوم سلطنت طلبان، منافقین، ضد انقلابان و انجمن پادشاهی ایران، سوم حزب منحل شده‌ی مشارکت، سازمان منحل شده مجاهدین انقلاب و نهضت آزادی و دسته چهارم متشکل از برخی سفارت خانه‌های کشور‌های غربی و عربی بود.
 

این کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی ادامه می‌دهد: عاملان و مجریان فتنه ۸۸ متشکل از ۴ دسته است که دسته اول هدایتگران میدان و برخی سیاسیون، بعضی از کسانی که مسئولیت مهم در نظام جمهوری اسلامی داشته، اما خانوادگی در ایجاد فتنه نقش داشته و برخی از نخبگان علمی بوده است.

امینی با اشاره به ۳ دسته دیگر مجریان فتنه ۸۸ می‌گوید: دسته دوم کسانی بودند که پروژه آشوبگری را شعله ور کرده و از فتنه گران پول می‌گرفتند، دسته سوم ارازل و اوباش، سواستفاده گر‌ها و افراد جو گیر و دسته چهارم شامل اغفال شدگان سیاسی با تصور تقلب در انتخابات بود.

وی می‌افزاید: ۸ ماه جنگ نرم از ۲۲ خرداد ۸۸ تا ۲۲ بهمن همان سال، برگی پر افتخار برای ملت غیور ایران بود که در آن مدت همگان شاهد قیام عاشورایی ملت در برابر یزیدیان زمان بودند که نقطه اوج آن ۹ دی ماه ۸۸ بود.

کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی ادامه می‌دهد: جریان داخلی فتنه با تکیه بر ۳ موضوع حمایت رسانه‌ای و مالی بیگانگان، وجود پیاده نظام و مواضع و رفتار برخی خواص به نفع آن‌ها آشوبگری هارا تا ۶ دی ماه ادامه داد.

امینی با اشاره به هتک حرمت به مقدسات اسلام در ۶ دی ماه ۸۸ می‌افزاید:فتنه گران در ۶ دی ماه با حمله به هیئت عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) و آتش زدن پرچم‌های عزاداری سید و سالار شهیدان خون ملت ایران را به جوش آوردند.
 

وی می‌افزاید: حرکت ملی مردم برای مهار فتنه، حرکتی برای دفاع از مردم سالاری در مقابل تمامیت خواهی و بی قانونی استکبار جهانی و ایادی داخلی آن بود.

۹ دی نماد بصیرت ملت به برکت نام امام حسین (ع) بود

کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی با بیان اینکه ۹ دی نماد بصیرت ملت به برکت نام امام حسین (ع) بود، ادامه می‌دهد: ۹ دی تجلی بارز هویت و ماهیت انقلاب اسلامی بود، که مانند ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ حرکتی متکی بر ایمان و دفاع از مردم سالاری که با بی اثر کردن نقشه‌های فتنه گران، سقوط پایگاه اجتماعی آنان را رقم زد.

امینی با اشاره به دستاورد‌های داخلی حماسه ۹ دی، می‌گوید: افزایش اقتدار و استحکام نظام، تقویت باور به وجود جنگ نرم و فتنه‌هایی که کنار رفتن نقاب‌ها را در پی داشت، رفراندوم ملی در دفاع از نظام و رهبری، عمق بخشی به بصیرت سیاسی مردم، تجدید پیمان مردم با ولایت از اهداف حماسه پر قدرت ۹ دی بود.
 

وی می‌افزاید: آشکار شدن تداوم دشمنی گسترده غرب با نظام اسلامی و پیوندی که با فتنه گران داخلی داشتند و حفظ استقلال سیاسی که ملت غیور ایران بطور محکم و شفاف حول محور ولایت در دفاع از اصل نظام و انقلاب و محکومیت استکبار و فتنه حرفشان را بطور صریح در میدان زدند.

این کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی با اشاره به اذعان غرب به اقتدار و قدرت بازدارندگی نظام اسلامی در مقابل تهاجمات دشمن داخلی و خارجی به عنوان یکی دیگر از اثرات خارجی ۹ دی، ادامه می‌دهد: اذعان غرب به این مسئله اثرات تحرک بخشی را به بیداری اسلامی در منطقه داد و جایگاه منطقه‌ای نظام جمهوری اسلامی ایران را در منطقه ارتقا داد.

امینی با بیان اینکه رمز مهار فتنه تاکید ملت بر حفظ اصل نظام و انقلاب اسلامی با روی صحنه آمدن همه ملت ایران بدور از هرگونه جناح بندی بود، می‌گوید: ایمان و باور‌های اعتقادی مردم به اصل نظام و ارزش‌های عاشورایی، تدابیر هوشمندانه و دوراندیشانه‌ی رهبر معظم انقلاب اسلامی، بصیرت ملی بدور از جناح بندی و دسته جات سیاسی و عاشورای حسینی از مهم‌ترین عوامل در مهار فتنه ۸۸ بود.
 

دست یاری حق همان‌گونه که در پیروزی انقلاب و بعد از آن در کشف کودتای نوژه ، شکست منافقین، پیروزی در دفاع مقدس، غلبه بر تحریم‌های دشمن، شکوفایی‌های انقلاب مشاهده کردیم همیشه به حمایت از انقلاب اسلامی بوده است.

از آن جایی که انقلاب ما انقلاب ولایت اهل بیت علیهم السلام است، دست خدا از آستین مردم انقلابی بیرون زده و سیلی‌ای شد بر دهان یاوه گویان.
 

مردم به دشمنان فهماندند دشمنی با آل الله همیشه محکوم به شکست است و پیروزی جبهه حق آن چیزی است که باقی خواهد ماند.

 انتهای پیام//ف.ش

گزارشگر: فاطمه شه دوست
برچسب ها: 9 دی ، تجمع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.