سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پاسخ معاون قالیباف به انتقادات از خودرو محوری در دوره مدیریت شهری قبلی/ ماشین شهرداری هنوز از جای خود تکان نخورده است

معاون پیشین حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: منتظریم یک نفر بعد از یک سال و نیم ماشین شهرداری را روشن کند تا ببینیم به جاده خاکی می‌زند یا مستقیم می‌رود.

جعفر تشکری هاشمی معاون پیشین حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به انتقادات مدیریت شهری جدید مبنی بر اینکه حمل و نقل در دوره قالیباف خودرو محور بود،‌ اظهار کرد: آن دوره یک مدیریت جامعه‌نگر وجود داشت که همه مسائل شهر را در کنار هم می‌دید و اگر بزرگراه صدر دو طبقه شد و بزرگراه امام علی (ع) ساخته شد، در کنارش مترو تهران از 72 به 300 کیلومتر رسید و خطوط اتوبوس‌های تندرو هم راه‌اندازی شد.

وی افزود: در حال حاضر یک سال و نیم از حضور تیم جدید در شهرداری تهران می‌گذرد و آقایانی که معتقدند شهر نباید خودرو محور باشد و باید انسان محور باشد، بگویند که چند ایستگاه مترو ساخته‌اند؟ چند واگن قطار وارد شهر کرده‌اند؟ چند کیلومتر مترو ساخته‌اند؟  و چند اتوبوس به اتوبوس‌های شهر اضافه کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: تهران به ۳ هزار اتوبوس نیاز دارد/ تاکید رئیس مجلس بر حل معضل ترافیک و آلودگی هوای پایتخت


تشکری هاشمی با بیان اینکه در دوره ما به طور متوسط در هر ماه 7 واگن و یک کیلومتر مترو به ناوگان حمل و نقل عمومی افزوده می‌شد، تصریح کرد: نمی‌توان علم مخالفت با کارهای گذشته را در دست گرفت، اما یک قدم برای بهبود شهر بر نداشت.

معاون پیشین حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه در دوره 12 ساله مدیریت شهری قالیباف 1200 اتوبوس دو کابین وارد تهران شد، گفت: بعد از ورود تیم جدید چند اتوبوس وارد شهر شده است.

وی در ادامه به انتقادات در خصوص بدهکار بودن شهرداری هم واکنش نشان داد و گفت: مگر تیم فعلی برای انجام کارهایشان 700 میلیارد تومان اوراق قرضه نگرفته‌اند؟ پس اگر قرض بد است، پس چرا در اولین گام‌های خود 700 میلیارد تومان اوراق قرضه گرفته‌اند و مگر ما بدهی‌های دوران گذشته را که برای مترو گرفته بودند، پرداخت نکردیم.

تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه نگاه تیم جدید این است که بتواند با فضاسازی 4 سال خود را تمام کند، گفت: در حال حاضر منتقد جدی عملکرد مدیریت جدید شهری هستند و ما در این یک سال و نیم شاهد تعطیلی پروژه‌های شهری بودیم.

معاون پیشین حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به تعطیلی برخی پروژه‌ها در حوزه حمل و نقل ادامه داد: اگر این آقایان فکر می‌کردند که نمی‌توانند کاری کنند، چرا وارد کار شدند؟ در حالی که شهر در حال انجام کار خودش بود و همه پرسنل کار خود را می‌کردند و نیازی به اخراج آن‌ها نبود.

وی تصریح کرد: اگر بلد نیستند کار کنند، انتقاد کردن ساده‌ترین کار ممکن است و اینکه فکر کنیم مردم متوجه نمی‌شوند خطای بزرگی است.


بیشتر بخوانید: کاهش فاصله حرکت قطار‌ها درخط ۳ متروی تهران


تشکری هاشمی با اشاره به انتخاب سه شهردار توسط شورای پنجم در طول یک سال و نیم گذشته، گفت: پیش از آن که راننده‌های جدید شهرداری پشت فرمان بنشینند و قبل از اینکه استارت بزنند رفتند و باید فرصت دهیم ابتدا یک نفر ماشین شهرداری را روشن کند تا ببینیم به جاده خاکی می‌زنند یا در مسیر مستقیمی که مورد انتظار مردم است کار می‌کنند.

معاون پیشین حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار تهران با تاکید بر اینکه ماشین شهرداری هنوز از جای خود تکان نخورده است، تصریح کرد: باید صبر کنیم تا اول تکان بخورد و بعد ببینیم که آیا در مسیر درست خود می‌رود یا خیر و امیدوارم که چرخ‌های متوقف شده شهر که یک سال و نیم است حرکت ندارد، به حرکت درآید.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری تهران ، مترو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.