سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روایت یک مسیر/رسولی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران؛

مشارکت مردم در امور کشور به هیچ عنوان قابل مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب نیست

عضو شورای شهر گفت: پیش از انقلاب انتخاب شهردار کاملاً انتصابی بود و توسط نهادهای مرتبط با طاغوت انجام می‌شد.

سید حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تفاوت مدیریت شهری کنونی با مدیریت شهری پیش از انقلاب اسلامی گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در مقاطعی مرجعی به نام انجمن شهر وجود داشته است که اعضای آن توسط نهاد‌های رژیم پهلوی انتخاب می‌شدند و مردم نقشی در انتخاب اعضای انجمن شهر نداشتند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشارکت آحاد مردم در اداره امور محلی از طریق انتخاب اعضای شورا‌های شهر و روستا صورت می‌گیرد، گفت: همت جمهوری اسلامی به مداخله مردم در مدیریت شهری به هیچ عنوان قابل مقایسه با دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نیست.

عضو شورای شهر تهران افزود: انتخاب اعضای انجمن شهر در پیش از انقلاب به جای آنکه متکی به آرای مردمی باشد در روستا‌ها تحت تأثیر مراکز پرنفوذ محلی مانند خوانین و ملاکین بزرگ بود و در شهر‌ها هم تحت تأثیر نهاد‌های مرتبط با حکومت طاغوت بود.

رسولی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی بالای ۱۰۰ هزار نفر برای حضور در شورا‌های شهر مشارکت دارند، گفت: انتخاب این افراد همچون انتخابات ریاست جمهوری و مجلس به صورت سراسری در تمام کشور برگزار می‌شود و تحت تأثیر صاحب منصبان و صاحب نفوذان نیست.

وی افزود: اگرچه قبل از انقلاب انجمن شهر بود، اما شهردار توسط انجمن شهر انتخاب نمی‌شد و بیشتر شأن نظارتی داشت و انتخاب شهردار کاملا انتصابی بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.