سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون راهداری قم عنوان کرد؛

اصلاح ۳۰ نقطه حادثه خیز در سال۹۸ /آزادراه‌ها بیشترین تعدادنقاط حادثه خیز را دارد

سلیمیان گفت: محور‌های مواصلاتی این استان دارای ۶۰ نقطه حادثه خیز و پرتصادف بود که تاکنون ۳۰ نقطه آشکارسازی و اصلاح شده و اصلاح ۳۰ نقطه دیگر در دستور کار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،اکبر سلیمیان معاون راهداری قم گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، سال آینده ۳۰ نقطه باقی مانده به صورت کامل اصلاح می‌شود.

وی ادامه داد: در همین راستا به دلیل پرتصادف بودن آزادراه قم - تهران و کمربندی امام علی (ع)، تاکنون ۲۵ کیلومتر نیوجرسی در آزادراه قم - تهران و ۶ کیلومتر نیز در کمربندی امام علی (ع) نصب شده است.

وی افزود: نقاطی از جمله پل طغرود واقع در محور جعفریه، پل خورآباد در بخش کهک، پیچ‌های پرخطر در محور قدیم قم - تهران و محور قدیم ساوه اصلاح، پل‌ها تعریض و بیشتر نقاطی که پر تصادف بوده است، با تابلو‌ها و علائم مخصوص آشکارسازی شده است.

وی بیان کرد:در اصلاح نقاط پرحادثه، شیب شیروانی و آرام سازی محور‌ها در برنامه بوده است تا اگر راننده‌ای بنا به هر علتی به حاشیه محور منحرف شد، محور ایمن‌تر باشد و شاهد حادثه فوتی نباشیم.

به گفته سلیمیان، نیوجرسی کمربندی امام علی (ع) از امامزاده جمال الدین (ع) به سمت تقاطع ۷۲ تن را اداره کل راهداری نصب نموده و مسیر برگشت را نیز شهرداری نصب خواهد نمود.

معاون راهداری قم با بیان این که نقاط پرحادثه در محور‌های مختلف برای اطلاع همشهریان و مسافران با تابلو آشکارسازی شده، عنوان کرد: امسال روشنایی هشت تقاطع از جمله سه نقطه در محور قدیم ساوه و ۲ نقطه در محور نیزار با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال انجام می‌شود.

وی با اشاره به این که آزادراه‌ها بیشترین تعداد نقاط حادثه خیز را دارد،ادامه داد:با وجود این که در آزادراه قم - تهران نقطه پرتصادف نداریم و از سوی دیگر این محور دارای روشنایی، نیوجرسی، تابلوی علائم و آسفالت مناسب است، ولی تصادف فوتی زیاد رخ می‌دهد.

۳۵۰ کیلومتر آزادراه، ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در قم وجود دارد. این استان دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم- گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.

انتهای پیام /ح

۳۰ نقطه حادثه خیز در جاده‌های قم اصلاح می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.