سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مردم به اجرای یک ساله نظام ارجاع معترض می‌شوند/ دولت نباید اجازه دهد از قدرت بیمه سلامت کاسته شود

شهریاری گفت: اگر قرار باشد سیستم نظام ارجاع در طول یک سال عملیاتی شود باید منتظر اعتراض مردم بود.

حسینعلی‌ شهریاری‌ رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،؛ اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت با بودجه‌ای که دولت پیش‌بینی کرده است قاعدتاً‌ دچار مشکلاتی می‌شود، اگر وزارت بهداشت بخواهد با  بودجه پیشنهاد شده طرح تحول نظام سلامت را اجرا کند باید به طور کامل و دقیق سیستم نظام ارجاع را اجرایی کند.

وی ادامه داد: نظام ارجاع برخلاف تصور برخی از افراد یک ساله‌ انجام نمی‌شود و تمام کشور در این مدت به طور کامل تحت پوشش این سیستم قرار نمی‌گیرد، اگر بخواهند سیستم نظام ارجاع در طول یک سال در کشور عملیاتی شود باید منتظر صدای اعتراض مردم بود.

کمبود منابع مالی عامل ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان 

شهریاری بیان کرد: متأسفانه به دلیل کمبود منابع در برخی از بیمارستان‌ها با فقدان تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی بیماران مواجه هستیم و به همین دلیل افراد برای تهیه این تجهیزات به بیرون از بیمارستان و مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند.

وی اضافه کرد: طرح تحول نظام سلامت باید بر اساس قانون برنامه ششم به وسیله وزارت بهداشت به طور کامل اجرا شود ولی تا زمانی که این پروژه به طور کامل انجام نشود مشکلاتی در حوزه سلامت خواهیم داشت.

کمبود منابع بیمه سلامت مشکل حوزه سلامت

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: در حال حاضر مشکلاتی در خصوص کمبود منابع بیمه سلامت وجود دارد به همین دلیل هنگامی که مردم برای درمان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی مراجعه می‌کنند، دچار مشکلات مختلفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات بیمه سلامت باید هر چه سریع‌تر برطرف شود، افزود: این مشکلات سبب شده است که مسئولان مراکز درمانی در پاسخ به مراجعه بیماران بگویند که منابع ما تمام شده است و شما باید یک ماه دیگر به این مرکز درمانی مراجعه کنید و پذیرش در این زمان امکان‌پذیر نیست.

بیمه سلامت، تقطه قوت دولت است

شهریاری‌ اضافه کرد: بیمه سلامت یک نقطه قوت برای دولت به حساب می‌آید که در انتخابات حداکثر بهره‌برداری از آن صورت گرفته است پس اکنون دولت نباید اجازه دهد تا از قدرت بیمه سلامت کم شود زیرا این امر سبب ایجاد نارضایتی در مردم خواهد شد.

وی ادامه داد: مسئولان بیمه سلامت پیش بینی کرده‌اند که برای سال آینده به 18 هزار و 500 میلیارد تومان بودجه نیاز دارند، پس از بررسی‌ این موضوع به وسیله کارشناسان سازمان برنامه و بودجه، بودجه پیشنهادی آنها 16 هزار و 400 میلیارد تومان بوده است امادر بودجه سال 98 دولت برای بیمه سلامت مبلغی در حدود 12 هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده است؛ این اختلاف یعنی در سال آینده خدماتی که در بیمارستان‌ها ارائه می‌شده است به مردم داده نشود؛در حال حاضر نیز صرفه‌جویی‌ها در مراکز درمانی شروع شده است.

بیمه سلامت در حال کنترل هزینه‌هاست

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: بیمه سلامت در حال کنترل هزینه است به طوری که اجازه نمی‌دهد که سونوگرافی‌ یا ام.آر.آی‌ بی مورد برای بیماران تجویز شود.

شهریاری گفت: اگر بخواهیم سیستم نظام ارجاع به صورت کامل عملیاتی و اجرایی شود، نیازمند زمان هستیم و اینگونه مشکلات باید به تدریج برطرف شود اما قطع یکباره منابع باعث آسیب جدی به مردم می‌شود.

وی یادآوری کرد: بیشترین مشکل ما در زمینه بیمه سلامت است اما اگر برای این سازمان منابع قابل قبولی پیش‌بینی شود در هنگام مراجعه بیماران به مراکز درمانی، خدمات مناسب بهداشتی – درمانی به آنها ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.