سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زندی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

نصب فیلتر دوده تنها راه حل کاهش ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بازسازی ناوگان حمل و نقل به دلیل افزایش قیمت‌ها به تأخیر افتاده و نصب فیلتر دوده بهترین راه برای خودور‌های در حال تردد است.

مسعود زندی رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با حذف فیلتر دوده از ناوگان حمل ونقل اظهار کرد: موضوع حذف فیلتر دوده در شهر تهران و ۸ کلانشهر‌ کشور به تصویب هیئت وزیران رسیده است که براساس این مصوبه شهرداری مکلف به اجرای آن است.


بیشتر بخوانید: وزارت صنعت و معدن در کاهش آلودگی هوا بهترین عملکرد را داشته‌اند


وی با بیان اینکه خودرو‌های جدید دارای استاندارد یورو ۴ باید dpf و خودروهای دارای استاندارد یورو ۵، باید eed داشته باشند، افزود: براساس مصوبه هیئت وزیران برای خودرو‌های در حال تردد نیز باید فیلتر دوده نصب شود.

زندی گفت: در گذشته هزینه نصب فیلتر حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان بود که هم اکنون این رقم به ۸۰ میلیون تومان افزایش یافته است و سازمان محیط زیست مکلف بود که این مصوبه را به تصویب برساند و دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای این مصوبه شدند.

وی ادامه داد: مشکل اساسی وجود ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شهر تهران است و این فیلتر‌های دوده می‌توانند برای کاهش میزان ذرات خودروهای دیزلی کارآیی خوبی  داشته باشند.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل به سختی انجام می‌شود، چراکه قیمت‌های نوسازی بسیار بالا است مانند قیمت یک اتوبوس گازسوز که حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است و براساس مصوبه طرح نوسازی، حدود ۲۰۲ اتوبوس باید از چرخه تردد خارج شوند و این موضوع به دلیل افزایش قیمت‌ها هنوز نهایی نشده است.

وی افزود: بازسازی ناوگان حمل و نقل به دلیل افزایش قیمت‌ها به تأخیر افتاده است و نصب فیلتر دوده بهترین و کم هزینه‌ترین راه برای خودور‌های در حال تردد است که شهرداری‌ها باید آن را اجرا کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۶:۱۰ ۰۹ دی ۱۳۹۷
من خودم يه طرح دارم به عنوان بالنهاي توليد باد
اونم اينه كه بالنهايي رو به ارتفاع ٥٠٠ متري ميفرستيم و با كابل مهارش ميكنيم بعد بين بالنها رو با كابل به هم وصل ميكنيم و روي اين كابل صفحات كج رو پايين ميذاريم تا باد رو از آسمون بزنن طرف زمين و آلودگي بره
ناشناس
۱۹:۵۹ ۰۸ دی ۱۳۹۷
هشتاد ميليون تومن ؟؟؟؟؟؟
چند سال كار ميكنه ؟