سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتمام بیش از ۹۰ درصد طرح‌های بیولوژیک در قزوین

مدیر کل منابع طبیعی استان قزوین از اتمام بیش از ۹۰ درصد طرح‌های بیولوژیک در استان شامل بذر پاشی، کپه کاری، بوته کاری و ذخیره نزولات آسمانی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ علی اکبر اسداللهی مدیر کل منابع طبیعی استان گفت: بالای ۹۰ درصد از طرح‌های بیولوژیک شامل بذر پاشی، کپه کاری، بوته کاری و ذخیره نزولات آسمانی به اتمام رسیده است که با استقرار و جوانه زنی بذر‌های کاشته شده و بارش‌های مطلوب پاییزی، شاهد غنی شدن مراتع منطقه خواهیم بود.

اسداللهی به ساخت یک فیلم کوتاه از اجرای یک طرح آبخیزداری در شهرستان البرز اشاره کرد و گفت:: در این فیلم ذخیره سازی آب بوسیله بند‌های ایجاد شده و فعال شدن قنات‌ها به تصویر کشیده شده است.

این مسئول منابع طبیعی استان قزوین در ادامه از پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی طرح‌های آبخیزداری در ۴ شهرستان آبیک، البرز، آوج و قزوین خبرداد و گفت: اعتبار این پروژه‌های اجرایی از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است.

اسداللهی در ادامه، اعتبارات فاز نخست طرح‌های آبخیزداری از محل صدوق توسعه را در قزوین ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: تقربباً به همین میزان نیز آورده استانی است که بر اساس تفاهم نامه سازمان با استانداری در حال مذاکره و اخذ اعتبارات هستیم.

مدیر کل منابع طبیعی استان قزوین با اشاره به بارش باران‌های پاییزی در استان گفت: این بارش‌ها برای پروژه‌های آبخیزداری و برای دشت‌های بیابانی قزوین مایه خیرو برکت است.

انتهای پیام/

اجرای طرح‌های بیولوژیک و آبخیزداری در قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.