سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشرفت 90درصدی پروژه سامانه گرمسیری ایلام

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از پیشرفت 90 درصدی سامانه گرمسیری در ایلام خبر داد و گفت: این طرح تحول عظیمی در کشاورزی غرب کشور ایجاد می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،  علیمراد اکبری  در نشست هماهنگی طرح های سامانه گرمسیری و احیا در ایلام ایلام گفت: عزم دولت و نظام برای خروج استان ایلام از انزوای جغرافیایی جدی است و اجرای سامانه گرمسیری از مهمترین برنامه ها برای این تغییر است.

اکبری اضافه کرد: تاکنون برای توسعه اراضی کشاورزی آبی در استان ایلام، بیش از پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای احیاء اراضی کشاورزی در استان ایلام هزینه شده است.

وی به آخرین وضعیت طرح های سامانه گرمسیری و طرح احیا در استان اشاره کرد و گفت: طرح احیا اراضی در استان 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در بحث سامانه گرمسیری نیز بالای 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته ایم که به زودی تمام اراضی به صورت کامل احیا خواهند شد.

وی افزود: دولت تدبیر و امید تاکید ویژه ای به بخش کشاورزی در استان ایلام دارد و بر رعایت سرعت، دقت و عدالت در بحث واگذاری اراضی کشاورزی و خروج استان ایلام از انزوای جغرافیایی مصر است.

اکبری در خصوص کمیته واگذاری اراضی در استان ایلام نیز گفت: این کمیته که پیش از این در استان های دیگر تشکیل شده و براساس کار کارشناسی و تجربیات کاری به این مدل دست یافته ایم با حضور فرمانداران و نمایندگانی از دستگاه های امنیتی، قضایی، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و امور عشایری تحت عنوان کمیته پالایش تشکیل می شود و این می تواند یک مدل و فرمول واحد در واگذاری ها باشد.

انتهای پیام/اس

 

 

 

پروژه سامانه گرمسیری ایلام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.