سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جزای نقدی در انتظار عوامل خرید و فروش فرآورده‌های حاصل از چوب سرخدار

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: کسانی که اقدام به قطع، قاچاق و خرید و فروش فرآورده‌های حاصل از چوب سرخدار می‌کنند جزای نقدی باید بپردازند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: ذخیره گاه‌های گونه ارزشمند سرخدار ایران در گلستان، به ویژه در منطقه علی آباد کتول قرار دارد و کسانی که اقدام به قطع، قاچاق و خرید و فروش فرآورده‌های حاصل از چوب سرخدار می‌کنند علاوه بر جزای نقدی باید به مقدار ارزش واقعی این چوب‌ها نیز غرامت بپردازند.

وی گفت: در پی درج خبر‌هایی مبنی بر خرید و فروش قلیان و صنایع دستی با چوب سرخدار در فضای مجازی، طی نامه‌ای بررسی و رسیدگی ویژه به این موضوع، به دادستان علی آباد کتول سپرده شد.

هاشمیان گفت: اداره منابع طبیعی نیز باید نظارت‌های خود در این بخش را افزایش دهد و گزارش اقدامات خود را به دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال استان گلستان ارائه کند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان از مردم برای کمک به جلوگیری از دست اندازی به ذخیره گاه‌های سرخدار استان کمک خواست وگفت: در صورت مشاهده هر گونه خرید و فروش چوب سرخدار و فرآورده‌های مربوط به این گونه ارزشمند با شماره ۱۵۸۰ تماس بگیرند و اطلاع دهند.

وی افزود: همچنین مردم می‌توانند با ورود به سامانه سجام به نشانی sajam.adliran.ir گزارش دهند تا با متخلفین برخورد شود.

سرخدار نام گونه‌ای درخت سوزنی‌برگ از تیره سرخداریان است که از گونه‌های منحصربه‌ فرد و مهم منطقه هیرکانی و باقی‌مانده از دوران سوم زمین‌شناسی است که در تولید دارو‌های ضد سرطان از آن استفاده می‌شود.

انتهای پیام/م
 

عوامل خرید و فروش فرآورده‌های حاصل از چوب سرخدار در انتظار جزای نقدی باشند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.