سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی ۹۰۰ پرونده طلاق در بهزیستی ایلام

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام گفت: طی ۹ ماهه امسال در مجموع ۹۰ زوج با مداخله مددکاران و روانشناسان این اداره کل از طلاق منصرف شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، شاپور کردی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام گفت: واحد مداخله طلاق اورژانس اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام سال جاری در مجموع ۹۰۰ پرونده طلاق را مورد بررسی قرار داده است.

کردی اضافه کرد: بیشتر این پرونده‌های تقاضای طلاق زوج‌ها برای انجام مشاوره و سازش به مرکز طلاق این اداره کل از سوی دادگستری استان ارجاع داده شده است.

وی افزود: از این شمار ۱۰ درصد معادل ۹۰ پرونده با ارائه خدمات مددکاری و مشاوره منجر به سازش و موجب شده و زوج‌ها از طلاق منصرف شده اند.

کردی اظهار کرد: پرونده‌های ارجاعی به واحد کاهش طلاق در چهار مرحله مشاوره، مددکاری، حقوقی و حمایت‌های مالی مورد بررسی قرار گرفته و از مجموع ۹۰۰ پرونده حدود ۵۰ درصد در دست اقدام هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشتر پرونده‌های ارجاعی به بهزیستی از مراجع قضایی توافقی هستند ۳۰ درصد زوج‌ها تمایلی به همکاری با مددکار و مشاوره برای رفع و سازش ندارند.

کردی بیشترین علت اقدام زوج‌ها برای طلاق را دخالت اطرافیان، عدم شناخت از یکدیگر، اعتیاد، خیانت، فقر و بیکاری، نداشتن مهارت زندگی و نا آشنایی با موضوع ازدواج عنوان کرد.

وی یادآور شد: ۹۰ درصد پرونده‌های این مرکز از سوی دادگستری ارجاع می‌شود و مابقی نیز به صورت خود معرف هستند.

انتهای پیام/اس

 

۹۰ زوج ایلامی با مداخله بهزیستی از طلاق منصرف شدند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.