سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مباحث علمی و فکری در نشست‌های قضایی استان در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد

معاون منابع انسانی دادگستری استان کرمان گفت: مباحث علمی و فکری که در نشست‌های قضایی مطرح می‌شود از طریق سامانه نشست‌های قضایی به آدرس www.neshast.org مورد استفاده عموم قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد باقر اسلامی معاون منابع انسانی دادگستری استان کرمان گفت: به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت علمی و مهارتی قضات سراسر کشور در حل مسائل و مشکلات حقوقی، گسترش فرهنگ مشورت، توسعه و به اشتراک گذاری دانش قضات و ایجاد بستر مناسب جهت بحث و تبادل نظر در خصوص موارد ابهام، اجمال و تعارض قوانین، نشست‌های قضایی برگزار می‌گردد.

وی افزود:این نشست‌ها در گروه‌های تخصصی دادسرا، دادگاه‌های حقوقی، دادگاه‌های کیفری و دادگاه‌های تجدیدنظر برگزار می‌گردد.

این مقام قضائی گفت: استان کرمان با داشتن. ۳۱ حوزه قضایی، ۲۶ دبیرخانه فعال در نشست‌های قضایی دارد که برای ۲۸۲ نفر از قضات ابلاغ ویژه عضویت و برای ۲۶ نفر ابلاغ ویژه دبیر نشست قضایی از سوی ریاست کل دادگستری استان کرمان صادر شده است.

وی افزود: در موضوعات کیفری، خانواده، حقوقی و انقلاب در هر ماه یک سوال تخصصی و چالشی مطرح و از سوی اعضاء در نشست‌ها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد والنهایه نتیجه در قالب نظر اکثریت، اقلیت و یا اتفاقی در سامانه نشست‌های قضایی ثبت می‌گردد. سپس این نظریات از سوی هیئت عالی مرکز آموزش قوه قضاییه مورد بازبینی و تایید نهایی و در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

معاون منابع انسانی دادگستری استان کرمان گفت: مباحث علمی و فکری که در نشست‌های قضایی مطرح می‌شود از طریق سامانه‌ای به نام نشست‌های قضایی و به آدرس www.neshast.org در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.

وی افزود: امیدواریم برگزاری این نشست‌ها در موضوعات مختلف حقوقی موجب رفع ابهامات قضایی گردد و همچنین هر میزان دسترسی جامعه حقوقی، اساتید دانشگاه‌ها و وکلا به این مباحث افزایش یابد اشتراکاتی میان جامعه حقوقی و ... نسبت به یک مسئله پیدا می‌شود.
انتهای پیام/ی

مباحث علمی و فکری که در نشست‌های قضایی مطرح می‌شود

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.