وی شرکتهای هواپیمایی را موظف به اجرای حقوق مسافر دانست و گفت: با این وجود، وقتی تاخیر صورت گرفت، طبق دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری، باید بر اساس حقوق مسافر عمل شود.
به گفته جعفرزاده، تاخیر، باید از طریق روابط عمومی و روسای شرکتهای هواپیمایی اطلاع رسانی شود و اگر شرکتی در این زمینه کوتاهی کند، سازمان هواپیمایی به عنوان ابزار حاکمیت دولت در بخش هوایی، در نوع نگاه به شرکت هواپیمایی، پشیبانی و ارائه مجوز پرواز، تجدیدنظر خواهد کرد.
سخنگوی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه هرچه هواپیمای شرکتی روی زمین باشد، شرکت ضرر میکند، گفت: قضاوتها در باره تاخیرها درست نیست. تاخیر میتواند علتهای بسیار زیادی داشته باشد. ممکن است ناشی از شراط جوی، نقص فنی هواپیما، عوامل فرودگاهی، شرکت هندلینگ و تاخیر مسافر باشد.
وی افزود: بخشی از تاخیرها در اراده شرکت هواپیمایی و بخشی در اراده این شرکتها نیست؛ اما با اینکه شرکتهای هواپیمایی، از تاخیر زیان میکنند، ایمنی پرواز مهم است و ایرلاینها در عملیات پروازی باید به این موضوع دقت کنند.
وی ادامه داد: مردم نیز در صورت نارضایتی، میتوانند ابتدا به شرکت هواپیمایی، سپس از طریق سایت هواپیمایی کشوری به نشانی www.cao.ir شکایت خود را ارسال کنند و مطمئن باشند که بدون اغماض به این شکایتها رسیدگی خواهد شد.
انتهای پیام/