سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخگوی سازمان هواپیمایی کشوری:

سازمان هواپیمایی ناظر بر تضمین حقوق مسافر هنگام بروز تاخیر در پروازهاست

جعفرزاده گفت: سازمان هواپیمایی ناظر بر تضمین حقوق مسافر هنگام بروز تاخیر در پروازهاست اما نگاه‌ یک سویه به موضوع تاخیرها کار درستی نیست.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی افزود: اطلاعات نادرست درباره تاخیر‌ها موجب برداشت‌های غلط از علت تاخیر و نوع عملکرد شرکت‌های هواپیمایی می‌شود.

وی شرکت‌های هواپیمایی را موظف به اجرای حقوق مسافر دانست و گفت: با این وجود، وقتی تاخیر صورت گرفت، طبق دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری، باید بر اساس حقوق مسافر عمل شود.

به گفته جعفرزاده، تاخیر، باید از طریق روابط عمومی و روسای شرکت‌های هواپیمایی اطلاع رسانی شود و اگر شرکتی در این زمینه کوتاهی کند، سازمان هواپیمایی به عنوان ابزار حاکمیت دولت در بخش هوایی، در نوع نگاه به شرکت هواپیمایی، پشیبانی و ارائه مجوز پرواز، تجدیدنظر خواهد کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه هرچه هواپیمای شرکتی روی زمین باشد، شرکت ضرر می‌کند، گفت: قضاوت‌ها در باره تاخیر‌ها درست نیست. تاخیر می‌تواند علت‌های بسیار زیادی داشته باشد. ممکن است ناشی از شراط جوی، نقص فنی هواپیما، عوامل فرودگاهی، شرکت هندلینگ و تاخیر مسافر باشد.

وی افزود: بخشی از تاخیر‌ها در اراده شرکت هواپیمایی و بخشی در اراده این شرکت‌ها نیست؛ اما با اینکه شرکت‌های هواپیمایی، از تاخیر زیان می‌کنند، ایمنی پرواز مهم است و ایرلاین‌ها در عملیات پروازی باید به این موضوع دقت کنند.

وی ادامه داد: مردم نیز در صورت نارضایتی، می‌توانند ابتدا به شرکت هواپیمایی، سپس از طریق سایت هواپیمایی کشوری به نشانی www.cao.ir شکایت خود را ارسال کنند و مطمئن باشند که بدون اغماض به این شکایت‌ها رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/

شرکت‌های هواپیمایی موظف به اجرای حقوق مسافر هستند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.