سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پمپئو و نتانیاهو در برزیل دیدار می‌کنند

در پی تصمیم واشنگتن برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه، وزیر خارجه آمریکا هفته آینده با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیه مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید برزیل دیدار خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس 24، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، هفته آینده در برزیل دیدار خواهند کرد.

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «فرانس 24»، پس از تصمیم واشنگتن برای خارج کردن نیروهای نظامی خود از سوریه، وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد مایک پمپئو و نتانیاهو در ضیافت سال میلادی جدید و در حاشیه مراسم سوگند تحلیف ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهور جدید برزیل، با هم دیدار و گفتگو خواهند کرد.

«باراک راوید»، خبرنگار کانال 10 رژیم صهیونیستی، هفته گذشته به نقل از مقامات ارشد نزدیک به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد نتانیاهو از تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای آمریکا از سوریه بسیار ناامید و ناراحت است، اما سعی می‌کند تا این ناراحتی را در ملاء عام ابراز نکند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا،  هفته گذشته ضمن تأیید خبر تصمیم کاخ سفید برای خارج کردن کامل نیروهای نظامی آمریکایی از سوریه، در توئیتی  نوشت: «آیا آمریکا می‌خواهد در ازای هیچ، پلیس خاورمیانه باشد و زندگی ارزشمند نظامیان و تریلیون‌ها دلار را برای حفاظت از کسانی صرف کند که تقریبا در همه موارد برای کاری که ما می‌کنیم ارزشی قائل نیستند؟ آیا ما می‌خواهیم برای همیشه آنجا باشیم؟»

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در توئیت دیگری افزود: «خارج شدن از سوریه، تعجب‌آور نیست. سال‌ها برای آن تبلیغ می‌کردم و شش ماه قبل که می‌خواستم علنا اعلام کنم، موافقت کردم که مدت بیشتری بمانیم.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.