سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دو برابر شدن پزشکان در اسدآباد

نماینده مردم اسدآباد از دو برابر شدن تعداد پزشکان بعد از استقلال دانشکده علوم پزشکی دراین شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت : در حال حاضر۲۶ پزشک متخصص در رشته های بیهوشی، داخلی، زنان، اطفال، جراحی، عفونی، ارتوپدی، چشم، قلب، ارولوژی، رادیولوژی ، پاتولوژی و ۱۰ پزشک عمومی فعالند.

وی در مراسم معرفی سرپرست دانشکده علوم پزشکی اسدآباد افزود: امسال شهرستان اسدآباد در زمینه رضایتمندی مردم در ارائه خدمات مطلوب پزشکی رتبه اول کشور را کسب کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان از اخذ مجوز ساخت بیمارستان دوم اسدآباد و ساخت و راه اندازی ام آر ای و ساخت دانشکده پرستاری و بهداشت هم خبر داد و تاکید کرد: مصوبه دولت برای توسعه دانشکده های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گرفته شده و ردیف اعتباری ملی هم دارد که باید پیگیری شود.

فرماندار اسدآباد هم در ادامه از اختصاص ۳۳ میلیارد تومان اعتبار ملی در بخش بهداشت و درمان به دانشکده علوم پزشکی خبر داد و گفت: سال گذشته این اعتبار ۲۷ میلیارد تومان بود.

حمیدوند افزود: شهرستان اسدآباد ۱۲۸ تخت بیمارستانی دارد که نسبت به جمعیت و قرار گرفتن این شهرستان در بزرگراه کربلا و حادثه خیز بودن گردنه کمبود تخت وجود دارد که دولت مجوز دو برابر شدن تخت های بیمارستانی را با ساخت بیمارستان دوم داده است.

وی ادامه داد : با ساخت بیمارستان جدید که دارای مصوبه دولت و اعتبار ملی است ظرفیت تخت های بیمارستانی شهرستان به ۲۵۰ تخت میرسد و میتواند شهرستانهای غربی هم مرز را هم پوشش بدهند.

این مقام مسئول تقویت آموزش و افزایش رشته ها را از سه رشته پرستاری، بهداشت و فوریت های پزشکی به چندین رشته یک ضرورت برای تقویت دانشکده علوم پزشکی دانست و تاکید کرد: با تلاش نماینده شهرستان و رایزنی های صورت گرفته با وزارت خانه رشته های جدید در راه است.

فرماندار اسدآباد از ساخت شش مرکز خدمات جامعه سلامت و پنج خانه بهداشت روستایی و سه پایگاه سلامت شهری با اجرای طرح تحول سلامت در شهرستان خبر داد و گفت: دولت تاکنون در شهرستان اسدآباد ۱۲ هزار و۳۰۰ مترمربع کارهای عمرانی در حوزه بهداشت و درمان انجام داده است.

در ادامه دکتر یوسفی سرپرست دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هدفگذاری این دانشکده را رسیدن به استانداردهای کشوری عنوان کرد و گفت: دانشکده علوم پزشکی به عنوان یک دانشکده نوپا نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان شهرستانی و کشوری و کار جهادی است.

وی راه اندازی بالگرد هوایی بیمارستان و توسعه پایگاه اورژانس شهری و جبران کمبود پزشک جراح مغز و اعصاب و ام آر ای را برای شهرستانی که در محور مواصلاتی غرب کشور قرار گرفته یک ضرورت دانست و بر اجرایی شدن آنها تاکید کرد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی از اسکان ۱۰۰ درصدی پزشکان متخصص در داخل شهرستان خبر داد و گفت: رضایتمندی پزشکان موجب افزایش بهره وری بیشتر و رضایتمندی عمومی می شود.

در پایان یوسفی به عنوان سرپرست جدید دانشکده علوم پزشکی اسداباد معرفی شد.

انتهای پیام/د.ا

افزایش پزشکان در اسدآباد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.