سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاصی/

جزئیات توقیف غیرقانونی شناور ایرانی در کویت

معاون امور دریایی سازمان بنادر گفت: تغییر ثبت شناور ایرانی به نام یک شرکت کویتی توسط پیمانکار کره ای، تخلف بزرگی است که به لحاظ حقوقی از سوی سازمان بنادر به شدت در حال پیگیری است.

هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه یک شناور ایرانی در فروردین ماه امسال در اختیار یک شرکت کره‌ای برای نصب یک پل دریایی در کویت قرار گرفت، گفت: بعد از اتمام کار، پیمانکار کره‌ای، شناور متعلق به ایران را به نام شرکت کویت تغییر ثبت داده است.

وی گفت: چون تغییر ثبت شناور به نام ایران توسط سازمان بنادر و دریانوردی باطل نشده، از اینرو تخلف بزرگی در این باره صورت گرفته است. تغییر ثبت شناور ایرانی به نام یک شرکت کویتی توسط پیمانکار کره ای یک ثبت مسئله دار و حقوقی است و سازمان بنادر به شدت پیگیر این موضوع است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: خدمه این شناور از لحاظ ورود و خروج و همچنین آذوقه هیچ مشکلی ندارند و در شناور محبوس نیستند.

حق شناس اظهار کرد: چنین دعوا‌های حقوقی در حوزه شناور و بنادر عادی است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: ممکن است در هفته آینده ما هم یک شناور یا کشتی کره ای را در بنادر ایران متوقف کنیم و این مسئله برطرف شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه زمان برطرف شدن این مسائل به هیچ عنوان مشخص نیست، افزود: در حال رایزنی با سفارت ایران در کره هستیم و امیدواریم این مسئله هرچه سریعتر برطرف شود.

حق شناس ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی از سه هفته پیش مکاتباتی را از طریق سفارت برای حل این مشکل انجام داده است تا به زودی این مسئله حل شود.

حق‌شناس تاکید کرد: بخش زیادی از کار‌هایی که برای حل این مشکل انجام شده به دلیل پیگیر‌های سازمان بنادر و دریانوردی بوده است و در این مسئله چندین شرکت از جمله شرکت‌های ایرانی ذینفع هستند.

گفتنی است؛ این شناور متعلق به تایدواتر و نام آن اروند تاید بوده که مخصوص نصب سازه در دریاست.

انتهای پیام/

خدمه شناور ایرانی توقیف شده در کویت محبوس نیستند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.