سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح‌های ضربتی استفاده بهینه از منابع آبی اجرایی شود

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: آب و فاضلاب شهری و روستایی و دیگر دستگاه‌های مربوطه طرح‌های ضربتی استفاده بهینه از منابع آبی استان را پیاده کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ علی فرخ زاد معاون عمرانی استاندار در جلسه شورای حفاظت منابع آبی گفت: آب و فاضلاب شهری و روستایی و دیگر دستگاه‌های مربوطه طرح‌های ضربتی استفاده بهینه از منابع آبی استان را در ایام نوروز و تابستان که مصرف آب افزایش می‌یابد، پیاده کنند.

فرخ زاد افزود: در استان اقدامات خوبی برای برخورد با چاه‌های غیرمجاز فرم ۱ و ۵ صورت گرفته است، اما در استان‌های همجوار کنترلی بر چاه‌های غیرمجاز وجود ندارد، بنابراین باید طی مصوبه‌ای از استانداری‌های همجوار درخواست شود تا در این زمینه اقدام کنند.

وی افزود: ۳۰ میلیون متر مکعب پساب تصویه خانه‌ها که قابل بازیابی و استفاده است، اما هنوز برنامه منسجم و کارامدی برای بازیابی این پساب‌ها وجود ندارد.

معاون عمرانی استاندار، اقدام شرکت آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی در شناسایی دامداری‌های غیرمجاز را بسیار مهم برشمرد و گفت: این موضوع در جلسات کارگروه امور زیربنایی مطرح و مورد پی گیری قرار گرفته بود و تمامی دامداری‌های غیرمجاز در سطح استان شناسایی شده اند.

فرخ زاد افزود: ضروری است تمام واحد‌هایی که مجوز و کارکردشان مغایرت دارد و برداشت بی رویه آب دارند در اسرع وقت شناسایی شوند.

معاون عمرانی استاندار خاطرنشان کرد: اصلاح الگوی کشت در ۴۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان با همت جهاد کشاورزی انجام شده است، و لازم است جهاد کشاورزی در جلسات آتی گزارش کامل در خصوص تاثیرات این اقدام در حفظ منابع آبی ارائه دهد.

انتهای پیام/

جلسه شورای حفاظت منابع آبی در قزوین

برچسب ها: بحران آب ، استانداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.