سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

بودجه سال ۹۸ در جهت تقویت مسکن مهر موثر است/ راه‌اندازی متروی شهر جدید هشتگرد؛ در آینده‌ای نزدیک

طاهرخانی، گفت: با توجه به در نظر گرفتن ردیف بودجه برای مترو تهران - پردیس این پروژه سال آینده آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب‌الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست بررسی مسائل و مشکلات مسکن مهر پردیس که با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، با بیان اینکه مسئولیت اصلی ما در شهر‌های جدید شکل‌دادن به توسعه شهری، ساماندهی و مدیریت شهرک‌سازی در کشور است، گفت: هم اکنون اولویت اول ما اتمام مسکن مهر است که با حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی به زودی امکان پذیر می‌شود.

وی ادامه داد: در تبصره‌های یک و ۸، لایحه بودجه ۹۸، نکات بسیار مهمی که مد نظر وزیر راه و شهرسازی بود برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر آمده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه امکان هزینه‌کرد از منابع داخلی برای محوطه‌سازی و آماده‌سازی پروژه‌های مسکن مهر فراهم می‌شود، گفت: در تبصره ۸ لایحه بودجه ۹۸، منابع مالی حاصل از فروش اعیانی مسکن مهر به حساب شرکت عمران شهر‌های جدید واریز می‌شود که از آن برای تکمیل مسکن مهر استفاده خواهیم کرد.

وی توضیح داد: در سال ۹۱، ظرفیت ۸۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید برای ۲۸۰ هزار جمعیت فراهم شده است، افزود: بسیاری از شهر‌های ما در یک دوره ۲۰۰ ساله به این جمعیت می‌رسند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید با بیان اینکه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید ساخته می‌شود، گفت: قطار شهری و مترو در شهر‌های جدید به عنوان یک پروژه تأثیرگذار برای تسهیل تردد مردم ایجاد می‌شود.

وی از راه‌اندازی قطار برقی هشتگرد خبر داد و گفت: با توجه به در نظر گرفتن ردیف بودجه برای مترو تهران - پردیس این پروژه سال آینده آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.