سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات ۸۹ هزار تن کالا به خارج از کشور

مدیرکل گمرک آستارا از صادرات ۸۹ هزار تن کالا از بارنداز ریلی آستارا به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، رسول امیدی مدیر کل گمرک آستارا با بیان اینکه در ۹ ماهه نخست امسال، ۲۱۵ هزار و ۲۸۴ تن کالا توسط ۳ هزار و ۲۸۹ واگن از پایانه ریلی آستارا به خارج از کشور صادر شده است، افزود: در این مدت ۱۱۴ هزار و ۹۰۱ تن کالا با هزار و ۷۵۶ واگن واردات، ۸۹ هزار و ۳۶۲ تن کالا با هزار و ۳۷۳ واگن صادرات و ۱۱ هزار و ۲۱ تن کالا با ۱۵۰ واگن ترانزیت شده است.

وی گفت: ۱۱۴ هزار تن کالا از جمله چوب، تخته، غلات و ام دی اف از طریق هزار و ۷۵۶ واگن از مرز آستارا وارد کشور شده است.

مدیرکل گمرک آستارا با اشاره به در مجموع، کاشی، سرامیک، ام دی اف، میوه و لوازم خانگی ایرانی از مهم‌ترین کالا‌هایی هستند که از طریق این پایانه صادر شده است افزود: این کالا‌ها توسط یک هزار و ۳۷۳ واگن به تناژ ۸۹ هزار و ۳۶۲ از طریق بارانداز ریلی آستارا به خارج از کشور صادر شده است.

مدیرکل گمرک آستارا، مبدأ واردات کالا را به کشور‌های روسیه و جمهوری آذربایجان دانست و اعلام کرد: کشور‌های روسیه، گرجستان، اکراین و قزاقستان نیز از جمله کشور‌های هدف کشور برای صادرات است.

گفتنی است شهرستان مرزی بندر آستارا با ۸۶ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده و با جمهوری آذربایجان ۳۸ کیلومتر مرز خشکی و ۱۵ کیلومتر مرزی آبی دارد.

انتهای پیام/آ

صادرات کالا در گیلان

برچسب ها: گمرک ، صادرات کالا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.