سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لحظاتی سخت و نفس‌گیر از جراحی پیوند قلب+ فیلم

جراحی پیوند قلب در مواردی که این عضو حیاتی توان پمپاژ خون به بدن را نداشته باشد، انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، بیماری‌های قلبی عروقی و نارسایی‌های قلب، یکی از مهترین علل مرگ و میر انسان‌ها محسوب می‌شود و در این بین یکی از مهمترین درمان‌ها برای نجات این بیماران پیوند قلب است.

جراحی پیوند قلب یکی از روش‌های درمانی برای بیمارانی است که قلب آنها دیگر کارایی لازم را نداشته و برای ادامه حیات خود نیاز به قلبی جدید است؛ در واقع جراحی پیوند قلب، جایگزینی قلب یک بیمار مرگ مغزی با قلب یک فرد مبتلا به نارسایی قلب است.

بر اساس مطالعات، جراحی پیوند قلب بیشتر در مواردی انجام می‌شود که بیماران از نارسایی قلبی شدید که درمان پذیر نیست،‌ رنج می‌برند.

در این اختلال با از بین رفتن سلامت این عضو قلب آسیب پذیری شده و عملکرد آن ضعیف می‌شود. از این رو قلب نمی‌تواند خون را به میزان مورد نیاز پمپاژ کرده و در نتیجه خون به همه اندام‌ها نرسیده و پیوند قلب انجام می‌گیرد.

قلبی که دچار نارسایی شده است، بیمار را در شرایط سخت و عذاب آور قرار می‌دهد و فرد توانایی انجام کار‌های روزمره خود را از دست می‌دهد و به علت بستری شدن بیمار در بیمارستان از ادامه زندگی عادی معمولی خود باز مانده و در چنین وضعیتی پیوند قلب تنها راه بازگشت به زندگی طبیعی برای فرد محسوب می‌شود، اما بسیاری از افراد از این جراحی ترس و واهمه بسیار دارند.

در این خبر بخشی از لحظات نفسگیر جراحی پیوند قلب را که جداسازی قلب بیمار و پیوند قلب جدید است، برای شما به نمایش می‌گذاریم.

انتهای پیام/

ویدئویی از جراحی قلب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.