سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ستاری مطرح کرد؛

اقتصاد دانش بنیان بخشی از اقتصاد کشور محسوب می‌شود

معاون علمی فناوری رئیس جمهوری گفت: هم اکنون اقتصاد دانش بنیان بخشی از اقتصاد کشور محسوب می‌شود که می‌تواند فعالیت‌های کاربردی پژوهشگران در چنین مراکز نوآوری شکل و ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهوری در آیین افتتاحیه باشگاه نوآوری نیترو در دانشگاه علم و صنعت گفت: خوشبختانه نگاه جدیدی در دانشگاه علم و صنعت پیاده شده و حرکت جدید برای فعالیت‌های کاربردی در این دانشگاه شکل گرفته است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در جلسات دولت پیگیر مباحث دانش بنیان در دانشگاه‌های کشور است، هم اکنون اقتصاد دانش بنیان بخشی از اقتصاد کشور محسوب می‌شود که می‌تواند فعالیت‌های کاربردی پژوهشگران در چنین مراکز نوآوری شکل و ادامه پیدا کند، البته این فعالیت‌های دانش بنیان می‌تواند جامعه را تحت تأثیر قرار دهد.

ستاری افزود: برنامه‌های دیگری برای کاربردی کردن فعالیت‌های پژوهشگران در دانشگاه علم و صنعت طراحی شده است و تا پایان امسال یک مرکز نوآوری دیگر در این دانشگاه افتتاح خواهد شد.

اقدامات کاربردی کردن دانشگاه‌ها

در ادامه این برنامه ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: دانشگاه علم و صنعت یکی از سه دانشگاه برتر کشور در رتبه بندی‌های مختلف علمی شناخته شده است و تمام هدف و فعالیت ما در راستای تبدیل دانشگاه به نسل سوم و دانشگاه کاربردی است.

وی با بیان اینکه امروز نخستین قدم برای تبدیل دانشگاه به یک دانشگاه کاربردی برداشته شده است، افزود: قرار است در ماه‌ها و سال‌های آینده طرح‌های زیادی در راستای کاربردی کردن دانشگاه شکل گیرد و هم اکنون این دانشگاه ۱۲ دانشکده فنی و مهندسی دارد که ایجاد فضای نوآوری می‌تواند کمک مؤثری برای تبدیل ایده به محصول باشد.

وی تصریح کرد: در سال آینده ۶ مجموعه نوآوری دیگر در این دانشگاه افتتاح خواهد شد و فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.