سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده پلیس راه استان اردبیل؛

افزایش ۴۳ درصدی کشته شدگان تصادفات جاده‌ای در استان اردبیل

رئیس پلیس راه استان اردبیل از افزایش ۴۳ درصدی کشته شدگان تصادفات جاده‌ای در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید حجت فتاحی، رئیس پلیس راه استان اردبیل در نشست با اصحاب رسانه افزود: در 9 ماه پارسال 106 نفر به علت تصادفات جاده ای در استان اردبیل کشته شدند که این رقم در سال جاری با 43 درصد افزایش به 152 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه مولفه های زیادی در وقوع تصادفات جاده ای و فوتی ها نقش دارد، اضافه کرد: ایمنی وسایط نقلیه، ایمنی جاده، فرهنگ رانندگی، نرم زمان اعزام مصدوم به بیمارستان، خدمات ارائه شده در مراکز درمانی و برخورد پلیس با تخلفات حادثه ساز از جمله آنهاست.
رئیس پلیس راه استان اردبیل با اشاره به اینکه در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال جریمه رانندگان متخلف و حادثه ساز در استان توسط پلیس 35 درصد افزایش یافته، بیان کرد: برخورد قهری و اعمال قانون از جمله جریمه کردن رانندگان متخلف در کاهش تصادفات جاده ای آن طوری که باید جواب نمی دهد بلکه باید همه مولفه های تاثیرگذار در کاهش تصادفات جاده ای در کنار هم رشد و ارتقا یابد.

فتاحی همچنین یکی از مشکلات این حوزه را نبود مدیریت واحد و یکپارچه دانست و اظهار داشت: در کنترل ترافیک 30 سازمان و دستگاه اجرایی دخیل هستند.

وی افزود: با ارتقای فرهنگ رانندگی در جامعه و رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان بسیاری از مشکلات این حوزه حل خواهد شد.

رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: بیشترین علت تصادفات در جاده های استان اردبیل انحراف به چپ رانندگان از خط وسط بعلت عرض کم جاده هاست.

فتاحی بیان کرد: بالغ بر 78 درصد تلفات جاده های استان اردبیل بومی و 22 درصد غیربومی است و 65 درصد فوت شدگان و مصدومان آقایان و 35 درصد خانم ها می باشد.

انتهای پیام/ح

حل مشکل ترافیک، نیاز به فرهنگ سازی دارد

برچسب ها: پلیس ، تصادف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.