سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازتوانی روحیه مردم باید اولویت اصلی پس از بحران باشد

نماینده مردم بم،ریگان و فهرج در مجلس گفت: بعد از گذشت 15 سال از زلزله بم آثار زلزله هنوز مردم بم را با شدتی بیش از گذشته با تالمات روحی، مشکلات روحی و روانی می بینیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حبیب اله نیکزادی نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی در همایش گرامیداشت پانزدهمین سالگرد زلزله بم با رویکرد ارتقاء تاب آوری استان کرمان گفت: متاسفانه خیلی از بناها در بم بعد از زلزله دوباره در محدوده گسل ساخته شده و باید نظارت بر ساخت و ساز به جد گرفته شود که در این زمینه کار جدی گرفته نمی شود و قطعا آسیب خواهیم دید.

نیکزادی افزود: این ارزش را دارد در نقاط حادثه خیز و زلزله خیز برای پیشگیری تلاش کرد تا در زمان حادثه دچار خسران نشویم زیرا از نظر هزینه نیز به نفع دولت است.

وی تصریح کرد: نیاز است همزمان با ساخت ساختمان بازسازی روحیه مردم را انجام بدهیم تا مردم دچار خسران کمتری شوند.

امروز مردم ما(بم) بیشترین آمار مراجعه به درمانگاه و بیمارستان دارند که هزینه بسیار زیادی را تحمیل می کند.

وی بیان کرد: بم یکی از شهرهای منحصربه فرد ایران است و زیبا نیست در گوشه و کنار این شهر بعد از 15 سال بقایای زلزله را شاهد باشیم.

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس گفت: نیاز است توسط پژوهشگران زلزله، حریم گسل ها مشخص شود تا در این محدوده ها ساخت و ساز صورت نگیرد.

وی افزود: متاسفانه خیلی از بناها در بم بعد از زلزله دوباره در محدوده گسل ساخته شده و باید نظارت بر ساخت و ساز به جد گرفته شود که در این زمینه کار جدی گرفته نمی شود و قطعا آسیب خواهیم دید.

نیکزادی تصریح کرد: باید بتوانیم در بازه زمانی خیلی کوتاه شهرها را بسازیم و تا شهری کامل ساخته نشده، عملیات بازسازی تمام شده اعلام نشود و در بم این امر اتفاق افتاده و در حالی که هنوز خیلی از قسمت های شهر ما با بازمانده های زلزله و آوار مواجه و کوچه های ما خاکی است، عملیات بازسازی تمام اعلام شده و چند سال است که کمکی برای اتمام عملیات خاکبرداری و ترمیم داده نشده است.


انتهای پیام/س

گرامیداشت پانزدهمین سالگرد زلزله بم با رویکرد ارتقاء تاب آوری استان کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.