سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر راه و شهرسازی:

تبادلات تجاری ایران و جمهوری آذربایجان ۱۰ برابر شده است/ شاهد اتصال اتوبان و خط آهن جمهوری آذربایجان به ایران خواهیم بود

وزیر راه و شهرسازی گفت: با آغاز فعالیت بارانداز ریلی آستارا-آستارا، تبادلات تجاری ایران و جمهوری آذربایجان ۱۰ برابر شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی عصر امروز در پایان نشست مشترک دو جانبه هیئت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در جمع خبرنگاران در گفت: امروز به‌صورت مشترک با وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان از بارانداز و خط ریلی آستارا-آستارا بازدید کردیم و جهت سرعت بخشیدن به این پروژه بین‌المللی تصمیمات لازم گرفته شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ظرفیت بسیار بزرگی در این پروژه برای هر دو کشور نهفته شده است افزود: گسترش تبادلات تجاری برای بخشی از کریدور شمال و جنوب که در آستارا تعیین شده است که می تواند تحرک بسیار خوبی در حوزه تجاری برای منطقه باشد.

اسلامی با اشاره به اینکه در این نشست اتصال اتوبان باکو-آستارای جمهوری آذربایجان به اتوبان ایران نیز بررسی شد، تصریح کرد: برای این پروژه توافقات خوبی بین دو طرف انجام گرفت که در آینده نزدیک اعلام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خط آهن قزوین -رشت تا ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد ،اضافه کرد: با اتصال خط آهن رشت به آستارا شاهد اتصال اتوبان و خط آهن جمهوری آذربایجان به ایران خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اتصال خط آهن سراسری جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان باعث توسعه تردد و تبادلات تجاری در منطقه خواهد شد، افزود: کمیسیون مشترک دو کشور در اسفندماه امسال در کشور جمهوری آذربایجان برگزار شده و موارد مهم دیگر در این نشست مطرح می‌شود.

اسلامی با اشاره به اینکه دو کشور پیشینه تاریخی و فرهنگی بسیار نزدیک و دیرینه‌ای با هم دارند تصریح کرد: رئیس جمهوری ایران و جمهوری آذربایجان در این مدت 12 بار با هم ملاقات داشته‌اند که باعث تحرک و توسعه روابط دو کشور شده است.

وزیر راه و شهرسازی در پایان با قدردانی از روسای جمهور دو کشور در راستای توسعه روابط تجاری و اقتصادی و فرهنگی بر لزوم توسعه هر چه بیشتر روابط دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/ب

فعالیت بارانداز ریلی آستارا-آستارا 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.