سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میرزاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بررسی علت واژگونی اتوبوس دانشجویان علوم تحقیقات در کمیسیون آموزش مجلس/ سهل‌انگاری مربی و مدیر دبستان زاهدان در حادثه آتش‌سوزی محرز است

سخنگوی کمیسیون و تحقیقات از بررسی علت حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان علوم و تحقیقات در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.


میر‌حمایت میرزاده سخنگوی آموزش و پرورش و تحقیقات در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نشست امروز عصر این کمیسیون، گفت: ابتدا موضوع و علت حادثه مرگبار واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات که امروز به وقوع افتاد، بررسی شد.

میرزاده افزود: تاکنون متاسفانه ۸ نفر در این حادثه فوت شده‌اند و تعداد زیادی هم مصدوم شدند، البته هنوز علت این موضوع که آیا ایست قلبی راننده یا بریدن ترمز اتوبوس بوده، قطعی نشده است.

وی افزود: برای پیگیری این موضوع کمیته‌ای متشکل  تشکیل شده است و جبار کوچکی نژاد و حبیب الله دهمرده دو عضو کمیسیون آموزش مامور رسیدگی به این حادثه شدند، بر این اساس قرار است تا یکشنبه بعد گزارش این موضوع در دستور قرار گیرد.

سخنگوی آموزش و پرورش و تحقیقات همچنین در ادامه با اشاره به آتش سوزی هفته پیش دبستان دخترانه زاهدان گفت: این موضوع با حضور معاونان آموزش و پرورش بررسی شد، مدیر و موسس این دبستان در ۱۵ آبان امسال بدون اخذ مجوز از وزارت آموزش و پرورش اقدام به جابجایی دانش آموزان به مدرسه جدید کرده است.

میرزاده بیان کرد: موسس این مدرسه برای این جابجایی به وزارت آموزش و پرورش نامه زده، اما منتظر پاسخ نشده است، لذا بدون مجوز اقدام به جا به جایی دانش آموزان کرده است.

وی افزود: مدیر و معاون این مدرسه دو خواهر بودند که در زمان حادثه در محل نبودند و حتی مربی کلاس هم در مدرسه نبوده است، اکنون مربی و مدیر مدرسه در بازداشت هستند، بر اساس گزارش‌های رسیده این مدرسه صد در صد غیر استاندارد بوده و سهل انگاری مربی و مدیر و دیگر نیرو‌ها کاملا محرز است و تخلف بزرگی رخ داده که باید بررسی شود.

میرزاده اظهار کرد: ما تا یکشنبه آینده به وزارت آموزش و پرورش فرصت دادیم تا گزارش اقدامات خود را درباره برخورد با عوامل قصور به ما ارائه کنند و در حال حاضر دانش‌آموزان به یک مدرسه دیگر انتقال یافته‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، زاهدان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.