سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده انتظامی شهرستان قم عنوان کرد؛

کلاهبردار حرفه ای در دیوار دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان قم از دستگیری متهمی که از طریق فضای مجازی در استان‌های قم، قزوین، تهران و همدان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سرهنگ مراد حسین جعفریان فرمانده انتظامی شهرستان قم گفت: با شکایت شاکی در کلانتری" ۲۱ یزدانشهر" مبنی بر کلاهبرداری از طریق فضای مجازی، موضوع تحت رسیدگی قرار گرفت و مشخص شد شاکی، دستگاهی را به‌منظور فروش بر روی سایت دیوار قرار داده و فردی به‌عنوان خریدار با وی تماس گرفته و پیشنهاد خرید به‌صورت ارائه چک معتبر ۵ روزه داده و با قبول وی معامله انجام‌شده است.

سرهنگ جعفریان ادامه داد: شاکی در موعد مقرر برای وصول مبلغ چک به بانک مراجعه، ولی با جعلی بودن چک مواجه می‌شود.

وی افزود: شاکی به‌طور اتفاقی متوجه می‌شود که فرد کلاهبردار با یکی از بستگانش وارد معامله مشابهی شده که بلافاصله به کلانتری مراجعه و با طرح شکایت، مأموران را در جریان امر قرار می‌دهد.

فرمانده انتظامی شهرستان قم اضافه کرد: با انجام اقدامات پلیسی، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک اقدام غافلگیرانه، دستگیر شد.

سرهنگ جعفریان بیان کرد: در بازرسی بدنی از متهم یک جلد دسته‌چک ۵۰ برگی جعلی که ۱۱ فقره آن استفاده‌شده بود به همراه ۲ عدد کارت ملی جعلی، ۱۰ برگ چک‌پول ۵۰ هزارتومانی جعلی، تعداد ۳ عدد سیم‌کارت همراه اول و پوکه سیم‌کارت‌های ایرانسل کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قم اعلام کرد: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد متهم علاوه بر استان قم در استان‌های تهران، همدان و قزوین نیز با همین شگرد فعالیت داشته و کلاهبرداری‌های متعددی انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش مأموران کلانتری علاوه بر شناسایی ۶ نفر از مالباختگان قمی، تعداد ۲۰ نفر از سوژه‌هایی که در لیست کلاهبرداری متهم قرار داشتند، شناسایی شدند.

سرهنگ جعفریان تصریح کرد: درنهایت متهم به انضمام پرونده تشکیل‌شده به مرجع قضائی استان معرفی که با صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شد.

انتهای پیام/الف

کلاهبردار اینترنتی در قم دستگیر شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.