سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل بیمه سلامت فارس خبر داد؛

دو میلیون و ٨٠٠ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت در استان فارس/پرداخت ۷۰ درصد از مطالبات دولتی به بیمارستان ها

مدیر کل بیمه سلامت فارس گفت: دو میلیون و ٨٠٠ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت در استان فارس هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرهاد لطفی مدیر کل بیمه سلامت استان فارس در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به جمعیت دو میلیون و ٨٠٠ هزار نفری بیمه شدگان بیمه سلامت استان، گفت: این تعداد بیمه شده در ۵ صندوق بیمه سلامت تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گرفته‌اند.

وی بیمه کارکنان دولت، روستاییان و عشایر، ایرانیان، همگانی و سایر اقشار را ۵ صندوق بیمه سلامت کشور عنوان کرد که از بین صندوق‌های موجود، بیمه روستاییان و عشایر ٦٠ درصد جمعیت تحت پوشش با یک میلیون و٦٠٠ هزار نفر بیمه شده را به خود اختصاص داده‌اند که هیچ‌گونه حق بیمه‌ای هم پرداخت نمی‌کنند.

لطفی با بیان اینکه صندوق بیمه همگانی نیز بیش از ۵۶۲ هزار نفر در فارس را تحت پوشش قرار داده، گفت: بیمه شدگان این صندوق بیش از ٢٠ درصد جمعیت کل بیمه شدگان بیمه سلامت استان را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بیمه سلامت فارس اظهار داشت: بیش از ٨٢ درصد جمعیت بیمه شدگان سلامت استان فارس مربوط به صندوق روستاییان و همگانی است که هیچ‌گونه حق بیمه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: ۳۶۵ هزار نفر جمعیت بیمه شدگان کارکنان دولت ۱۵ درصد، صندوق سایر اقشار با ۹۵ هزار نفر معادل ۴ درصد و صندوق بیمه ایرانیان با ۳۴ هزار نفر معادل یک درصد از کل جمعیت بیمه شدگان سلامت استان فارس را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت فارس با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت بیشتر متکی به کمک‌ها و حمایت‌های دولتی است، گفت: یکی از خدمات این بیمه، تحت پوشش قرار دادن بیماران خاص است که هم‌اینک پنج بیماری هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، پیوند کلیه و بیماران ام اس با ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار در فارس تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

لطفی همچنین با بیان اینکه در استان فارس نزدیک به هزار و ۲۰۰ پزشک خانواده شهری و ۴۳۲ و روستایی مشغول به فعالیت هستند، گفت: با احتساب پزشکان خانواده حدود ۴ هزار مؤسسه، مرکز و پزشک طرف قرارداد بیمه سلامت در استان هستند.

وی افزود: طی تفاهم‌نامه مرکزی این سازمان در کشور در سال ٩٧، مقرر شد که ماهانه ٧٠ درصد مطالبات مراکز دانشگاهی پرداخت و ٣٠ درصد باقی مانده پس از بررسی اسناد ارائه شده از سوی دانشگاه‌ها و مراکز دولتی درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شود.

مدیرکل بیمه سلامت فارس با اشاره به این نکته که پرداخت بیمه سلامت از طرف دولت با یک سقف ریالی مشخص برای بیمارستان‌ها و مراکز دولتی تعیین شده، اظهار کرد: هزینه‌های درمانی با وضعیتی مواجه است که اگر آن را آزاد بگذاریم قطعا با روند خوبی مواجه نخواهد شد.

لطفی با بیان اینکه سقف ریالی تعیین شده برای فارس همچون استان‌های دیگر براساس عملکرد سال ٩٦ است، گفت: اگرچه تمام خدماتی که در بیمارستان‌ها ارائه می‌شود، اورژانسی نیست، اما ما ملزم به حرکت در چارچوب‌های تعیین شده هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان فارس کمبود اعتبارات دولتی و وجود تنگنا‌های مالی را از دلایلی عنوان کرد که تعویق در پرداخت‌ها را امکان‌پذیر کرده است؛ و که معتقد است خدمات ارزان و رایگان قطعا با مشکلاتی مواجه خواهد شد، سقف اعتباری بیمه سلامت فارس برای مراکز و دانشگاه‌های دولتی تحت پوشش در سال ٩٧ را ٦٧٤ میلیارد تومان عنوان کرد.

لطفی با تصریح بر اینکه پرداختی‌های سال جدید به دانشگاه علوم پزشکی شیراز تا شهریورماه ١٠٠ درصد پرداخت شده است، گفت: ٧٠ درصد مطالبات بخش‌های دولتی در مهر و آبان‌ماه نیز پرداخت کرده شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت به روز مطالبات بیمه سلامت به بخش‌های دولتی به روز شده است، افزود: مطالبات تعویق مانده از شهریورماه در مطب‌ها، پاراکلینیک‌ها و بیمارستان‌های خصوصی نیز طی روز‌های آینده ١٠٠ درصد پرداخت و ٦٠ درصد مهرماه آن‌ها واریز خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت فارس اظهار کرد: بیمه سلامت بدهی‌هایی به مراکز دولتی و داروخانه‌های خصوصی در استان دارد که با تزریق اعتبار به این اداره‌کل به زودی بدهی آن‌ها نیز پرداخت خواهد شد.

لطفی میزان کل بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌ها، بیمارستان‌های خصوصی و پاراکلینیک های‌فارس در سال ۹۶ را بالغ بر ٣٠٠ میلیارد تومان اعلام کرد که در بخش دولتی بدهی داروخانه‌ها تسویه شده است.

وی همچنین یادآور شد که ٨٠ درصد مطالبه پزشکان خانواده شهری تا شهریورماه ٨٠ پرداخت شده و ٢٠ درصد باقی مانده است.

مدیرکل بیمه سلامت فارس همچنین به لغو یک طرفه قرارداد چند مرکز خصوصی درمانی از ابتدای شهریورماه با بیمه سلامت، تصریح کرد: تمام اسناد بیمارانی که طی این مدت به مراکز خصوصی مراجعه کرده‌اند جمع‌آوری شده و سهم فرانشیز به آن‌ها از هم‌اکنون تا چهار ماه آینده پرداخت خواهد شد.

لطفی اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که از طریق ١٧ شهرستان و ٧٢ دفتر پیشخوان که در حال ارائه خدمات بیمه سلامت هستند، رضایت حداکثری برای بیمه شدگان و مرتکز طرف قرارداد ایجاد کنیم.
انتهای پیام/م

بیش از ۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.