سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور حکم حبس ابد برای ۱۰ متهم پرونده فساد مالی در ترکیه

دادگاه استانبول ده متهم پرونده فساد مالی ۲۰۱۳ را محکوم به حبس ابد با اعمال شاقه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شعبه سیزده دادگاه کیفری استانبول ده متهم پرونده موسوم به فساد مالی ۱۷-۲۵ دسامبر ۲۰۱۳ را محکوم به حبس ابد با اعمال شاقه کرد.

این افراد تعدادی از مقامات سابق پلیس ترکیه و از عوامل جماعت فتح الله گولن (متهم ردیف اول کودتای ۲۰۱۶) هستند که طی کیفرخواست دادستانی جمهوریت استانبول به اتهام تلاش برای براندازی دولت، اخلال و اقدام برای تغییر قانون اساسی ترکیه، تشکیل باند مسلح و یا عضویت در آن، شنود غیرقانونی مقامات دولتی و مداخله در حریم خصوصی افراد در فوریه ۲۰۱۴ دستگیر شده بودند.

در ماجرای موسوم به فساد مالی ۱۷-۲۵ دسامبر که در دوره نخست وزیری رجب طیب اردوغان رخ داد، منازل و محل کار عده‌ای از نزدیکان اردوغان با حکم دادستان وقت استانبول به جرم دریافت رشوه، پولشویی و جابجایی میلیون‌ها دلار، یورو و لیر خارج از نظام بانکی مورد تفتیش و بازرسی پلیس مالی استانبول (عوامل فتح الله گولن) قرار گرفت و طی آن، چند بروکرات از جمله رئیس هالک بانک و تعدادی از فرزندان وزرای کابینه اردوغان بازداشت شدند.

هر چند این پرونده پس از ده ماه به دلیل نبود دلایل کافی مختومه اعلام شد، اما بعنوان بزرگترین چالش اردوغان و سنگین‌ترین پرونده فساد مالی در تاریخ این کشور ثبت شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، دادگاه ، فساد مالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.