سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی:

ضرورت مقاوم و ایمن سازی مراکز درمانی کشور

حسین زاده با اشاره به قدمت بیمارستان‌های کشور گفت: ایمن و مقاوم سازی ساختمان‌های مراکز درمانی ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن حسین زاده مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی در حاشیه چهارمین نمایشگاه بین المللی بیمارستان سازی اظهار کرد: در این نمایشگاه بیش از ۱۲۰ شرکت داخلی و خارجی انواع تجهیزات و دستگاه‌های بیمارستانی و بیمارستان سازی در معرض دید علاقمندان است.

وی ادامه داد: در چهارمین دوره این نمایشگاه،  تجهیزات بخش‌های مختلف بیمارستانی از جمله تجهیزات بخش داخلی، بخش جراحی، بخش اورژانس، بخش مراقبت‌های ویژه، آزمایشگاه، رادیولوژی، دیالیز، زنان، فیزوترابی، اطفال و سی سی یو ارائه شده است.

حسین زاده گفت: در این نمایشگاه همچنین گروه‌های مختلف مهندسان راه و ساختمان و مهندسان مشاور مخصوص احداث مراکز درمانی حضور دارند تا چگونگی طراحی و اجرای پروژه‌های بیمارستانی را تشریح کنند.

وی افزود: مشارکت بیش از پیش بخش خصوصی داخلی و خارجی در حوزه ساخت و تجهیزات بیمارستانی، همکاری و یکپارچه سازی بین دستگاه‌ها و ‏نهاد‌های مرتبط و فعال در حوزه ساخت بیمارستان، نیازسنجی و تجهیز بیمارستان ها، جذب سرمایه‌گذار‌های داخلی و خارجی برای احداث مراکز بیمارستانی، استانداردسازی مراکز درمانی و بیمارستانی، ارتقای سطح کیفی و آشنایی بیشتر جامعه با تجهیزات و تاسیسات پیشرفته بیمارستانی مهمترین اهداف برگزاری چهارمین نمایشگاه بین المللی بیمارستان سازی، تجهیزات و تاسیسات بیمارستانی است.

مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی از حضور کشور‌های آلمان، سوئیس، بلژیک و فرانسه در نمایشگاه تجهیزات بیمارستانی تهران خبر داد و گفت: ارائه راهکار‌های بیمارستان سازی از جمله توجه به ایمنی و مقاوم سازی، سازگار بودن با محیط زیست، بهره مندی از انرژی‌های نوین، سازگاری با محیط شهری و بهره وری و کیفیت داشتن برخی از برنامه‌های محوری این نمایشگاه برای احداث مراکز درمانی و بیمارستانی است.

عمر بیمارستان‌های دولتی کشور بالای ۳۵ سال است

وی ادامه داد: فرسوده بودن بیمارستان‌ها موضوعی است که طی سال‌های اخیر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است؛ آن‌طور که بررسی‌ها نشان می‌دهد درصد بالایی از بیمارستان‌ها چه در تهران و چه در دیگر شهر‌های کشور استاندارد‌های لازم را ندارند و در زمان بروز بحران‌ها نمی‌توانند به درستی خدمات رسانی کنند، چون خود آن‌ها دچار وضعیت بحرانی می‌شوند.

حسین زاده گفت: وضعیت بیمارستان‌های کشور بیانگر این است که متوسط عمر ۵۷۰ بیمارستان دولتی کشور، بالای ۳۵ سال است، یعنی بیمارستان‌هایی با سازه‌هایی ضعیف به لحاظ ایمنی هستند و این در شرایطی است که ۸۷ بیمارستان کشور قدمتی بیش ۴۵ سال دارند، لذا با این حساب سرانگشتی اهمیت نوسازی، استانداردسازی و ایمن‌سازی بیمارستان‌ها بیش از پیش نمایان می‌شود.

وی یادآوری کرد: بر این اساس برگزاری چهارمین نمایشگاه بین المللی بیمارستان سازی، تجهیزات و تاسیسات بیمارستانی می‌تواند قدمی در راستای نوسازی، تجهیز و ساخت بیمارستان‌های دارای استاندارد بین المللی باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.