سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر مقامات نظامی آمریکا به ترکیه برای گفتگو درباره سوریه

سخنگوی رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد مقامات نظامی آمریکا این هفته به ترکیه سفر خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ابراهیم کالین، سخنگوی رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد مقامات نظامی آمریکا این هفته به ترکیه سفر خواهند کرد.

او گفت: در سفر مقامات نظامی آمریکا به ترکیه درباره هماهنگی‌های نظامی صحبت خواهیم کرد. هماهنگی‌ها با آمریکا محدود به هماهنگی نظامی نیست.

سخنگوی رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد در مبارزه علیه گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش هیچ عقب‎گرد یا کاهش سرعتی وجود نخواهد داشت. ‎

او همچنین اعلام کرد ما به دقت با روسیه در زمینه سوریه همکاری می‌کنیم.

سخنگوی رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد خرید موشک‌های آمریکایی به ارزش ۳.۵ میلیارد دلار بر قرارداد خرید موشک‌های اس-۴۰۰ از روسیه تاثیری نخواهد داشت.

ابراهیم کالین اعلام کرد: «روند فروش پاتریوت آمریکا، روند اس-۴۰۰ را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. ما هیچکدام را به عنوان جایگزینی برای دیگری قلمداد نمی‌کنیم».

وزارت امور خارجه آمریکا نوزدهم ماه دسامبر اعلام کرد کنگره را از طرح‌های خود برای فروش بسته‌ای از جمله ۸۰ موشک پاتریوت و ۶۰ رهگیر موشکی «پک-۳» PAC-۳ و تجهیزات مرتبط به ترکیه مطلع کرده است.

طرح‌های ترکیه برای خرید اس-۴۰۰ روسیه مورد انتقاد متحدان آنکارا در ناتو قرار گرفته به طوری که آمریکا هشدار داده است که این قرارداد، مشارکت در برنامه جت‌های جنگنده اف-۳۵ را به خطر می‌اندازد.

رسانه‌های ترکیه گزارش داده اند که نخستین محموله روسیه سال ۲۰۱۹ تحویل داده خواهد شد.

قرارداد اس-۴۰۰ به عنوان یکی از نماد‌های مهم روابط نزدیک‌تر آنکارا با مسکو تحت حاکمیت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قلمداد می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.