سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کنگاور پس از یک وقفه، امروز مجددا وارد مدار بهره‌برداری شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کنگاور پس از یک وقفه، امروز مجددا وارد مدار بهره‌برداری شد و در گام نخست با حدود ۵۰ درصد ظرفیت آبگیری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علی‌رضا تخت‌شاهی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : تصفیه‌خانه فاضلاب کنگاور که بهار سال جاری ساخت آن به اتمام رسیده بود، با حضور اردکانیان وزیر نیرو، استاندار کرمانشاه و سایر مقامات استان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی گفت : پس از مدتی از زمان افتتاح و بهره‌برداری رسمی این تصفیه‌خانه، اختلافات مالی بین شرکت آب و فاضلاب استان و پیمانکار سازنده که طبق قرارداد به مدت یک‌سال بهره‌برداری از تصفیه‌خانه را انجام می‌داد، منجر شد تا علی‌رغم آماده بودن تمامی مولفه‌های طرح در زمان افتتاح از جمله خطوط، ایستگاه پمپاژ، بخش فرایند و...، پیمانکار اقدام به خروج نیرو‌های بهره‌بردار خود از تصفیه‌خانه و توقف بهره‌برداری کند.

تخت‌شاهی افزود: در راستای مطالبات به حق مردم کنگاور، امروز با تلاش همکاران آبفا، این مشکل برطرف شد و تصفیه‌خانه فاضلاب کنگاور با حدود ۵۰ درصد ظرفیت وارد مدار بهره‌برداری شد.

وی گفت‌: به‌دلیل جلوگیری از شوک ناشی از بارگذاری یک‌باره در واحد‌های تصفیه‌خانه، مابقی ظرفیت به صورت پلکانی تا پایان هفته جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

تخت‌شاهی افزود: بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب پیچیده بوده و در تمامی پروژه‌های اجرایی در سراسر جهان بسیاری از مشکلات طرح در موقع بهره‌برداری از آن مشخص و مرتفع می‌شود با این وجود تصفیه‌خانه کنگاور در زمان بهره‌برداری آزمایشی قبل از افتتاح، هیچ مشکلی نداشته و یکی از پیشرفته‌ترین فرایند‌های تصفیه در جهان بوده که تحت لیسانس و خدمات شرکت BioWork کشور آلمان است و نمونه آن تاکنون در کشور اجرا نشده است .

 

 

انتهای پیام/د

تصفیه‌خانه فاضلاب کنگاور بهار سال جاری ساخت آن به اتمام رسیده بود

 

برچسب ها: تصفیه خانه ، آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.