سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل امور زندان‌های استان تهران خبر داد؛

افزایش ظرفیت نگهداری در اردوگاه فشافویه به ۵ هزار نفر

محبی گفت: با افزایش ظرفیت نگهداری زندانیان در اردوگاه فشافویه به ۵ هزار نفر این اردوگاه نیازمند تجهیزات و تأمین امکانات است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی محبی مدیر کل امور زندان‌های استان تهران در مراسم مبادله و تفاهم‌نامه‌ی همکاری سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر که امروز در اردوگاه‌های فشافویه برگزار شد، اظهار کرد: توافق‌نامه ما بین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و اداره کل زندان‌های استان‌های تهران مبنی بر ایجاد مراکز درمانی دولتی و مجاز نگهداری درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶، اصلاحیه قانون اصلاح مبارزه با مواد مخدر مصوبه سال ۷۶، اردوگاه فشافویه اقدام به پذیرش غربالگری، درمان و نگهداری معتادین متجاهر شده است.

وی افزود: از جمله اقداماتی که از دی ماه سال ۹۵ در این اردوگاه صورت گرفته اخذ مجوز موقت، فعالیت مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادین با ظرفیت ۹۰۰ نفر به مدت ۶ ماه در بهمن سال ۹۵ بود.

مدیر کل امور زندان‌های استان تهران ادامه داد: مجوز و افزایش ظرفیت جدید به تعداد ۸۰۰ نفر در سال ۹۶ و همچنین پذیرش ۸۹۶ مددجو در سال ۹۵ و پذیرش ۳ هزار و ۸۴۷ مددجو در سال ۹۶ و همچنین پذیرش تعداد ۳ هزار و ۳۹۶ نفر در سال ۹۷ تا کنون از جمله اقدامات اردوگاه فشافویه بود.

محبی گفت: انجام فرایند اسکان مددجویان در سه مرحله پذیرش که شامل غربالگری، ثبت اطلاعات، تحویل اموال به واحد امانات و ... بود.

وی افزود: در سال ۹۷ فرایند غربالگری توسط سازمان بهزیستی انجام می‌گیرد و بعد از آن مددجویان تحویل به اردوگاه می‌شوند.

مدیر کل امور زندان‌های استان تهران افزود: در سال‌های ۹۵ و ۹۶ حدود ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و در سال ۹۷ نیز حدود ۳ میلیارد و ۵۴۳ میلیون تومان اعتبار به این اردوگاه تخصیص داده شده است که با توجه به افزایش ظرفیت نگهداری به تعداد ۵ هزار نفر نیاز به تجهیز و تأمین امکانات در این اردوگاه افزایش یافته است.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم با تأمین اعتبار لازم بر اساس این تفاهم‌نامه اعتبار باقیمانده نیز به اداره کل زندان‌های استان‌های تهران تخصیص یابد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.