سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور کارت ملی هوشمند به 75 درصد مردم اردبیل

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: کارت هوشمند ملی به ۷۵ درصد واجدین شرایط بالای ۱۵ سال در اردبیل صادر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،اسدالله حسن‌زاده، مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی ثبت احوال تصریح کرد: ۱۳ فعالیت اصلی مرتبط با سازمان ثبت احوال در دفاتر خدماتی استان ارائه می‌شود تا در مناطق مختلف و در ۵۵ مرکز فرایند صدور کارت هوشمند پیگیری شود.

وی به ارائه خدمات مربوط به کارت هوشمند ملی در ۱۰ دفتر استقرار یافته در ادارات پست استان اشاره کرد و افزود: این خدمات به صورت الکترونیک و مکانیزه ارائه می‌شوند.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل یادآور شد: تمامی ادارات ثبت احوال استان اردبیل به فیبر نوری متصل هستند تا خدمات در اقصی نقاط استان با قطعی نزدیک به صفر ارائه شود.

حسن‌زاده ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد اسامی نامگذاری شده در استان اردبیل از نام ائمه و یا منتسب به اهل بیت (ع) بوده و مابقی نیز اغلب از فرهنگ منطقه‌ای و ملی اقتباس شده است.

وی گفت: با مشاوره‌های لازم در سازمان، فرایند نام‌گذاری به نوزادان به گونه‌ای پیاده‌سازی می‌شود که با فرهنگ و عرف رایج در کشور همخوانی داشته باشد.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل تصریح کرد: تعامل دستگاه‌های مرتبط و بخش خصوصی برای افزایش خدمات و کیفی‌سازی برنامه ها مورد انتظار بوده تا در توسعه خدمات و تکریم ارباب رجوع اقدامات ارزشمندی در مجموعه انجام پذیرد.

حسن‌زاده افزود:از ظرفیت‌های قانونی به ویژه اصل ۴۴ قانون اساسی برای بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی به خوبی استفاده شده تا با افزایش مطلوب و مورد انتظار بخش‌های غیردولتی خدمات مورد انتظار با کمترین کاستی‌ها ارائه شود.

انتهای پیام/ع

کارت ملی هوشمند

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.