سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پالایشگاه و پتروشیمی تبریز تهدید جدی برای محیط زیست و سلامت مردم است

فرماندار تبریز با هشدار نسبت به آلایندگی پالایشگاه و پتروشیمی تبریز گفت: نحوه فعالیت واحد‌های تولیدی و صنعتی باید در راستای حفظ محیط زیست و سلامت مردم باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،به نقل از روابط عمومی فرمانداری تبریز، علیار راستگو، فرماندار تبریز توجه همگان بر موضوع محیط زیست را مورد تاکید قرار داد و گفت: در وضعیت کنونی کشور و جنگ اقتصادی و تحریم‌ها، حمایت از واحد‌های تولیدکننده و اشتغالزا جزو اولویت تمامی نهادهاست، ولی بایستی نحوه فعالیت این واحد‌ها در راستای حفاظت از محیط زیست و سلامت مردم انجام شود.

وی عنوان کرد: پتروشیمی و پالایشگاه به عنوان قطب سرمایه‌ای و اشتغال استان محسوب می‌شوند، اما نباید فعالیت این شرکت‌ها باعث مخاطرات زیست محیطی و سلب آسایش اهالی منطقه شوند.

وی بیان داشت: بهره جویی از مشاوران زیست محیطی در پتروشیمی و پالایشگاه، اقدام به موقع و اولویت قرار دادن پروژه‌هایی که در راستای کاهش آلایندگی واحد‌های مختلف هستند، باید به صورت جدی در دستور کار این شرکت‌ها قرار گیرد.

راستگو خاطرنشان شد: در قضیه سلامت مردم به هیچ عنوان با کسی تعارف نداریم و در این مورد کوتاه نمی‌آییم.

وی بر شفافیت اقدامات پتروشیمی و پالایشگاه در کاهش آلایندگی این شرکت‌ها تاکید کرد و افزود: اداره محیط زیست گزارش کامل و جامعی از اقدامات این دو شرکت به خصوص پروژه RTO پتروشیمی تهیه و نتایج حاصل از راه اندازی آن را مورد ارزیابی دقیق و فنی قرار دهد.

در این جلسه پس از ارائه گزارشات و نکته نظرات حاضرین جلسه، در حضور معاون دادستان تبریز تصمیمات اجرایی با مشخص کردن زمان اجرا، اتخاذ شد.

جلسه بررسی مسائل و مشکلات ناشی از شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاه تبریز با حضور نمایندگان این شرکت‌ها و اداره محیط زیست به ریاست علیار راستگو در محل فرمانداری برگزار شد.

 

انتهای پیام/ش

تهدید جدی سلامت مردم بر اثر آلایندگی پالایشگاه و پتروشیمی تبریز 

برچسب ها: هواشناسی ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
تو
۱۹:۳۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
شما کافیست نتایج سنجش عوامل سخت و زیان آور شرکت را ببینید
من
۱۹:۴۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام پتروشیمی و پالایشگاه باید هزینه آلوده کردن محیط زیست را به مردم منطقه بپردازند نه به اداره محیط زیست شما کافیست با اهالی محلی مصاحبه کنید