سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرگ ۴۰۰ یمنی بر اثر ابتلا به وبا در ۲۰۱۸

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد در سال میلادی جاری ۴۰۰ یمنی، که یک سوم این افراد را کودکان تشکیل می‌دهند، بر اثر ابتلا به وبا جان باخته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الخلیج آنلاین، کنسولگری امور پناهندگان سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: ۴۰۰ نفر بر اثر ابتلا به وبا و ۲۹۵ هزار نفر نیز در موارد مشابه به آن در سال ۲۰۱۸ در یمن جان باخته‌اند.

در این گزارش آمده است که میانگین موارد ابتلا به وبا در یمن در سال ۲۰۱۸ به نسبت سال گذشته حدود سه چهارم کاهش یافته است.

سازمان ملل سال ۲۰۱۷ از مرگ ۲۳۰۰ یمنی مبتلا به وبا و مرگ یک میلیون و ۱۰۰ هزار مورد مشابه به وبا گزارش داده بود.

بیماری وبا فرد را به اسهال مزمنی مبتلا می‌کند که در صورت درمان نشدن می‌تواند طی چند ساعت منجر به مرگ بیمار شود. کودکان زیر ۵ سال که از سوء تغذیه رنج می‌برند بیشتر در معرض ابتلابه این بیماری هستند.

۴ سال جنگ خانمان سوز و ویرانگر ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی در یمن، این کشور را با شرایطی وخیم مواجه کرده و منهدم شدن مراکز درمانی و همچنین فراگیر شدن بیماری‌های واگیردار جان مردم یمن به ویژه کودکان را به خطر انداخته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
رضا
۱۷:۵۲ ۰۳ دی ۱۳۹۷
پس هیئت ناظرین آتش بس و اعزامی سازمان ملل چه کار دارند میکنند؟؟چرا از کشورهای عضو سازمان ملل و عرصه رسانه های جمعی و غولهای معروف رسانه ای دنیای بین الملل تقاضای کمکهای انسان دوستانه و تجهیزات داروئی و غذائی برای این ملت مظلوم و غیور نمیکنند؟؟چرا حملات مکرر وقت و بی وقت ائتلاف گاوهای شیرده مورد حمایت گاوچرانهای غربی محکوم نمیکنند؟؟و...................و.......................و...........................