سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر علوم:

فعالیت ۴۳ پارک علم و فناوری در کشور/ مراکز علمی و صنعتی به جوانان اعتماد کنند

غلامی گفت: حدود ۴۳ پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد و شرکت‌های دانش بنیان در کنار آنها ایجاد شده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش و فناوری و فن بازار و ششمین نمایشگاه تجهیزات ساخت ایران گفت: دانشگاه‌های ما ظرفیت‌های بسیار خوبی در سطح علمی دارند؛ قطعا می‌دانید که کشور ما در رتبه بندی‌های علمی رتبه ۱۶ تولید علم و رتبه اول سرعت رشد تولیدات علمی در سال گذشته را دارد و بعد از ما چین و روسیه قرار دارند؛ در منطقه هم اول هستیم که این‌ها ظرفیت ما را نشان می‌دهد

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به پارک‌های علم و فناوری گفت: درحال حاضر حدود ۴۳ پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد و شرکت‌های دانش بنیان در کنار آنها ایجاد شده‌اند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره حمایت از شرکت‌ها گفت: وزارت علوم به سمت حمایت از مراکز دانش بنیانی کشور رفته و با وجود اعتبارات پژوهشی کم، این کار را به درستی انجام شده است.

رشد شرکت‌های دانش بنیان در گرو حمایت صندوق‌های نوآوری و پژوهش 

وی با اشاره به حمایت از صندوق‌های نوآوری و پژوهش اظهار کرد: به کمک این صندوق‌ها می‌توانیم شرکت‌های در حال رشد و دانش بنیان را  رشد دهیم.

غلامی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در کشور ایجاد شده است،گفت: هرچند فعالیت ما در حوزه پژوهشی کافی نیست، اما تا به امروز کار‌های خوبی انجام شده است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: از مراکز علمی و صنعتی می‌خواهم که به جوانان اعتماد کنند؛ محصولات خوبی در نمایشگاه وجود دارد و حاصل آن برای صاحبان فناوری و بخش صنعت بسیار خوب خواهد بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.