سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قطعنامه حق حاکمیت سوریه بر منابع طبیعی جولان اشغالی تصویب شد

مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت آرا قطعنامه‌ای را در زمینه به رسمیت شناختن حق حاکمیت دائمی سوریه بر منابع طبیعی بلندی‌های جولان اشغالی تصویب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری سانا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد یکشنبه با اکثریت آرا قطعنامه‌ای را در زمینه به رسمیت شناختن حق حاکمیت دائمی سوریه بر منابع طبیعی بلندی‌های جولان اشغالی تصویب کرد.

این قطعنامه براساس توصیه‌های کمیته دوم سازمان ملل - کمیته اقتصادی و مالی - با ۱۵۹ نفع رای موافق، هفت رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع در جلسه یکشنبه مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد.

بر اساس این گزارش، این قطعنامه حقوق غیر قابل انکار سوری‌ها بر جولان اشغالی و حاکمیت بر منابع طبیعی خود از جمله زمین، آب و انرژی را مجددا تایید کرد. در این قطعنامه همچنین خواسته شده که صهیونیست‌ها استفاده، تخریب، از بین بردن و به خطر انداختن منابع طبیعی در این قلمروی مهم راهبردی را متوقف سازند.

مجمع عمومی سازمان ملل همچنین روز یکشنبه از «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد خواست تا در جلسه بعدی در مورد اجرای این قطعنامه از جمله مسائل مربوط به تاثیرات روز افزون بهره برداری، آسیب رساندن و تخریب منابع طبیعی در منطقه توسط نیرو‌های صهیونیست گزارشی ارائه کند.

علاوه بر این، هیئت نمایندگی سوریه در سازمان ملل متحد از گوترش درخواست کرد تا برخی اقدام‌های خطرناک تل آویو در بلندی‌های جولان اشغالی که «نقض قوانین بین المللی» است را محکوم و متوقف سازد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
رضا
۱۶:۴۰ ۰۳ دی ۱۳۹۷
این پیروزی بر ملت شهید پرور سوریه علیه صهیونیست های اشغالگر مبارکباد به امید روزی که این اراضی اشغال شده به دامن مام وطن یعنی سوریه بازگردد....................