سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان:

سالانه کمتر از 1000 نفر اهدای عضو در کشور انجام می گیرد

رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان گفت: سالانه کمتر از 1000 نفر اهدای عضو در کشور انجام می گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، امید قبادی، رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان عصر امروز در نشست توجیهی ویژه سفیران اهدای عضو که در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل برگزار شد اظهار کرد: سالانه ۱۶ هزار نفر در اثر تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند که از این تعداد ۵ تا ۸ هزار نفر در اثر مرگ مغزی از دنیا می روند و هم اکنون تعداد افرادی که امکان اهدای عضو دارند ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ نفر است که از این تعداد سالانه کمتر از ۱۰۰۰ نفر اهدای عضو انجام می گیرد.

وی تصریح کرد: در اهدای عضو عواملی هم چون مسائل علمی ۲۰ درصد، ساختار مورد نیاز برای اهدای عضو ۳۰ درصد و مسائل فرهنگی ۵۰ درصد دخیل هستند که این موضوع نشان از اهمیت فرهنگ سازی اهدای عضو در بین مردم را دارد.

رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان با اشاره به وضعیت استان اردبیل در خصوص مرگ مغزی و اهدای عضو عنوان کرد: تعداد افراد مرگ مغزی قابل اهدایی در استان اردبیل ۳۵ مورد در سال است و تعداد افراد شناسایی شده در استان در سال ۹۷ ۳۲ نفر بوده است که تا کنون ۱۸ نفر اهدای عضو انجام یافته است و میزان بیماران نیازمند به پیوند اعضا در حدود ۵۰ نفر است.

قبادی تشریح کرد: باید علت عدم مردم به اهدای عضو ررا شناسایی کرده و پرسش نامه هایی را ارایه کرد تا دلیل عدم تمایل به اهدای عضو و نگرش مردم به مرگ مغزی و اهدای عضو را جویا شده و برنامه هایی را در این راستا تنظیم کرد.

وی گفت: سازمان های مردم نهاد در این راستا و امر فرهنگ سازی اهدای عضو در بین مردم نقش اساسی و موثری را دارند و ابتدا باید فرهنگ چگونگی مرگ مغزی و اهدای عضو در بین مردم نهادینه شود سپس می توان در امر اهدای عضو و نجات جان انسانها گام های موثرتری برداشت.

انتهای پیام/ح

سالانه ۱۶ هزار نفر در اثر تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.