سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشن تولد امپراتور ژاپن رکورد زد

جشن تولد امپراتور ژاپن با حضور بیش از ۸۲ هزار نفر از مردم این کشور، رکورد بیشترین جمعیت در مراسم یک مقام رسمی را ثبت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، همزمان با جشن هشتاد و پنج سالگی «آکی هیتو»، امپراتور ژاپن در تاریخ 23  دسامبر، بیش از 82 هزار نفر از مردم این کشور با حضور در خیابان های منطقهٔ چیودای توکیو [اطراف کاخ امپراتوری ژاپن] آخرین مراسم تولد او را پیش از ترک سلطنت جشن گرفتند.

روز تولد امپراتور ژاپن در این کشور تعطیلی رسمی است و مردم  برای شرکت در مراسم جشن تولد او به خیابان های اطراف کاخ امپراتوری می روند. بر اساس گزارش رسانه های ژاپن، جمعیتی که امسال در مراسم تولد امپراتور ژاپن شرکت کردند، بی‌سابقه بوده است.

امپراتور ژاپن در روز تولدش به همراه همسر و فرزند ارشد خود و دیگر اعضای خانواده سلطنتی در بالکن بزرگ کاخ حاضر شد و از جمعیتی که پرچم ژاپن را تکان می دادند، تشکر کرد.

امپراتور آکی هیتو قرار است سال آینده میلادی  قدرت را ترک کند و این، یکی از دلایلی است که جمعیت زیادی در مراسم تولد او شرکت کردند.

او یک مقام تشریفاتی است و قدرت سیاسی ندارد. وی یکبار تحت عمل جراحی قرار گرفته است و از سرطان رنج می برد. او قرار است در روز 30 آوریل سال 2019 سلطنت را ترک و آن را به شاهزاده ناروهیتو، پسر ارشدش، واگذار کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، اخبار خواندنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.