سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون منابع طبیعی مجلس:

اتمام طرح‌های نیمه تمام هدف مشترک دولت و مجلس

اتمام طرح‌های نیمه تمام هدف مشترک دولت و مجلس است و تصمیم بر این است پروژه جدیدی در کشور کلنگ زنی نشود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، شمس الله شریعت نژاد نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی در نشستی با خبرنگاران رامسر با بیان اینکه نقش خبرنگاران در شفاف سازی مسائل بسیار مهم است گفت: خبرنگاران برای رسیدن به حقیقت و انعکاس آن و جلوگیری از تخلف جانشان را هم می‌گذارند.

وی گفت:معتقدم هر مسئولی مسئول کار خودش است و ورود نماینده در کار اجرایی باعث چند مدیریتی و اخلال در کار می‌شود و نقش نماینده قانون گذاری، نظارت و پیگیری مطالبات در سطح کلان است.

شریعت نژاد از وجود ۷۱ هزار پروژه نیمه تمام که قدمت برخی از آن‌ها به ۳۰ سال نیز می‌رسد در کشور خبر داد و گفت:: اتمام پروژه‌های نیمه تمام هدف مشترک دولت و مجلس است و تصمیم بر این است پروژه جدیدی در کشور کلنگ زنی نشود.

این نماینده مجلس گفت: برخی پروژه‌ها از لحاظ زیست محیطی مشکل دارند که خسارتش بیشتر از منافعش است که کنارگذر ساحلی رامسر با ۳۳ مورد ایراد زیست محیطی نمونه‌ای از آن است که اگر افتتاح شود دیگر نمیتوان در رامسر زندگی کرد.

وی افزود: طرح جدید کنارگذر بصورت شمع کوبی بهترین روش است که هزینه بسیار بالایی نیاز دارد و، چون درصد پیشرفت فیزیکی آن کم است جز اولویت محسوب نمی‌شود.

شریعت نژاد فرودگاه رامسر را کلید بسیاری از مشکلات منطقه دانست و با بیان اینکه این فرودگاه شریان اقتصادی محسوب می‌شود اظهار داشت: برای تملک فدک و باغ ملی جلسات متعددی داشتیم و پیگیر‌های زیادی انجام شد چرا که رعایت ایمنی پرواز بسیار مهم است.

وی افزود: اولویت اول ما در بحث زیربنایی منطقه، فرودگاه رامسر است که به اتمام این پروژه در آینده نزدیک بسیار امیدوار هستم.

این نماینده مجلس همچنین گفت:عملیات اجرایی دانشکده ملاصدرا در منطقه دشت جلم بزودی آغاز می‌شود و تلاش بر این است واحد خواهران فنی و حرفه‌ای نیز در همین مکان ایجاد شود.

عضو کمیسیون منابع طبیعی مجلس در پاسخ به سوالی با موضوع زباله با بیان اینکه پس از کارشناسی‌ها مقرر شد که روش شهر استانبول بصورت منطقه‌ای سه شهرستان تنکابن رامسر عباس آباد اجرایی شود گفت: شهرداری تنکابن علاوه بر تفکیک در مبدا، تفکیک زباله در مقصد را نیز شروع کرده است و برای شیرابه‌ها نیز برنامه‌های خوبی دارد.

وی گفت: سرمایه گذار برای ساخت کارخانه زباله سوز مشخص و رایزنی‌ها انجام شده است که در صورت توافق و قرار داد این سرمایه گذار با وزارت نیرو جهت فروش برق حاصل از این کارخانه، در مدت یکسال شاهد احداث آن خواهیم بود.

شریعت نژاد با بیان اینکه با وجود مشکلات اقتصادی کشور، اما سرعت ساخت آزاد راه تهران شمال و همچنین تعریض مجد فیروزکوه و هزار بسیار خوب و بیشتر از دولت‌های گذشته پیش می‌رود گفت: احداث خط ریلی رشت به قائمشهر و اتصال منطقه به خط ریلی کشور را درحال پیگیری هستیم و از اولویت‌های مجمع نمایندگان مازندران است که دولت نیز اتفاق نظر دارد.

وی افزود: اینکه بگوییم پروژه‌های زیادی به زمین افتاده اینگونه نیست و تعداد انگشت شمار در رامسر پروژه‌های نیمه کاره مانده است، ولی نباید بعد از ۴۰ سال کار غیرعلمی انجام دهیم.

این نماینده مجلس گفت: از زمان استانداری فلاح و بعد از اسلامی و حالا حسین زادگان پگیر آن هستم که لایروبی رودخانه‌ها منطقی اجرا شود چرا که محاسبات و طراحی‌های گذشته در ایجاد دیواره‌های حفاظتی نامناسب بود.

وی افزود: اگر از همان گذشته اقدامات بر روی رودخانه‌ها علمی انجام می‌شد اتفاقات سیل نمی‌افتاد، ولی در هر حال پنج شنبه هفته گذشته با دستور رییس کل دادگستری ظرف یک هفته با ترک تشریفات، اقدامات اساسی بر روی رود درحال اجرایی شدن است.

شریعت نژاد گفت: کاری که در یک هفته انجام می‌شود به مدت سه سال طول کشید.

این نماینده مجلس همچنین به دانشگاه بین المللی رامسر اشاره کرد و با بیان اینکه روزی همه فریاد میزدند که دانشگاه بین الملل را دارند می برند برای این مهم خواب نداشتیم اظهار داشت:حالا ۴/۵ میلیارد تومان برای تجهیز آن اختصاص داده شده و کار با سرعت خوبی درحال انجام است.

وی همچنین به آخرین تصمیمات در خصوص پروژه مهم تصفیه فاضلاب در رامسر اشاره کرد و گفت: قرار شد پس از تخصیص اعتبار کامل از سوی بانک اسلامی دو منبع ذخیره و تصفیه خانه فاضلاب در شرق و غرب رامسر احداث شود.

انتهای پیام/ک


وجود ۷۱ هزار طرح نیمه تمام در کشور

برچسب ها: مجلس ، دولت دوازدهم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.