سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش19درصدی ورودی پرونده های دعاوی خانواده در ارزوئیه

رئیس دادگاه عمومی ارزوئیه از کاهش 14درصدی آمار طلاق در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛  عنایت الله دهقانی رئیس دادگاه عمومی شهرستان ارزوئیه گفت : آمار ورودی دعاوی خانواده در نه ماهه سال جاری نسبت به نه ماهه مشابه سال قبل 19 درصد کاهش نشان می دهد و در این بین طلاق کاهش 14 درصدی دارد.

وی نتیجه این کاهش را انجام کارهای کارشناسی ، حضور فعال مقامات قضائی در مساجد و تکایا و صحبت رو درو با مردم و غیره در خصوص مسائل و مشکلات زوجین عنوان نمود .

این مقام قضائی ضمن ابراز خرسندی در خصوص کاهش دعاوی خانوادگی ، افزود : هنوز آمار پرونده ها و دعاوی بالاست و می طلبد در این خصوص به صورت جهادی تلاش شود تا آسیب های اجتماعی کاهش یابد.

این مقام قضائی گفت : خانواده مهمترین رکن جامعه در همه زمینه ها مخصوصا فرزند پروری است و از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است و در صورت تحکیم بنیان خانوادها خیلی از جرائم دیگر به خودی خود کاهش می یابد .

دهقانی افزود :ضرورت دارد تمامی نهادهای مرتبط از جمله دفاتر ائمه جماعات، کمیته امداد امام خمینی (ره)، ادارات بهزیستی، فرمانداران ، بخشداران و غیره با تلاش بیشتری در این زمینه وارد میدان شوند تا شاهد کاهش بیشتر و بیشتر این دعاوی در دادگاهها باشیم .

این مقام قضائی در پایان از خانواده ها خواست که در برخورد با مسائل و مشکلات خانوادگی صعه صدر داشته باشند و گذشت و صداقت و وفاداری را سرلوحه زندگی خویش قرار دهند تا شاهد روند کاهش پرونده ها و در نهایت گرم نگه داشتن کانون خانواده ها باشیم.


انتهای پیام/س

 

خانواده ها در برخورد با مسائل و مشکلات خانوادگی صعه صدر داشته باشند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.